مشاوره تحصیلی دانتل

ساخت وبلاگ

شرایط ثبت نام کنکور سراسری ۱۴۰۲ کدام اند؟ مجموعه شرایط و مقرراتی که برای ثبت نام کنکور سراسری وجود دارد، در دفترچه راهنمای ثبت نام کنکور در جهت راهنمایی دادن به متقاضیان کنکور درج می‌شوند. متقاضیان قبل از ثبت نام کنکور سراسری ابتدا باید شرایط و قوانین را بررسی کرده و سپس اقدام کنند. از طرفی برای تمام دانشگاه‌های روزانه، غیر روزانه و آزاد یک آزمون مشترک برگزار می‌شود. در این مقاله مجموعه شرایط عمومی و اختصاصی ثبت نام کنکور سراسری 1401 گردآوری و بررسی شده است.

منبع: شرایط ثبت نام کنکور

شرایط ثبت نام کنکور سراسری ۱۴۰۲

با توجه به تغییرات اعمال شده در نحوه و قوانین برگزاری کنکور سراسری در این مقاله به بررسی شرایط و قوانین اعمال شده در آزمون سراسری خواهیم پرداخت. با توجه به ایم تغییرات آزمون سراسری ۲ بار در سال برگزار خواهد شد و رتبه کسب شده داوطلب برای ۲ سال ذخیره می گردد. از دیگر تغییرات درصد تاثیر نمرات سوابق تحصیلی و حذف زیرگروه ها می باشد. 

در ادامه تمامی شرایط ثبت نام کنکور سراسری ۱۴۰۲ را به صورت کامل شرح داده ایم. برای راهنما کامل نام نویسی پیشنهاد می کنیم حتما مقاله زیر را مطالعه نمایید. 

بخوانید: راهنما جامع ثبت نام کنکور ۱۴۰۲

شرایط عمومی ثبت نام کنکور ۱۴۰۲

یک سری از شرایط ثبت نام کنکور سراسری ۱۴۰۲ شرایطی ثابت و مشترک برای تمامی داوطلبان کنکور هستند. این دسته از شرایط، شرایط عمومی ثبت نام کنکور سراسری نامیده می‌شوند که در ادامه شرح داده شده است.

✅ اعتقاد داوطلب به دین اسلام و یا یکی از ادیان مورد تائید جمهوری اسلامی

✅ عدم دشمنی با نظام جمهوری اسلامی

✅ عدم اعتیاد به مواد مخدر

✅ نداشتن سوءسابقه کیفری

✅ عدم احراز فساد اخلاقی

✅ عدم سابقه در رابطه با عضویت در سازمان‌ها و گروه‌های غیر قانونی

شرایط اختصاصی ثبت نام کنکور 1402

شرایط اختصاصی ثبت نام کنکور سراسری ۱۴۰۲ عمدتاً مربوط به مدارک تحصیلی داوطلبان است. بدین ترتیب داوطلبانی که دارای یکی از مدارک تحصیلی زیر باشند می‌توانند در آزمون کنکور سراسری ثبت نام و شرکت کنند.

❌ دارندگان مدرک دیپلم چهارساله نظام متوسطه قدیم می‌توانند در کنکور سراسری شرکت کرده و شانس خود برای پذیرش را بیازمایند.

❌ متقاضیانی که دارای مدرک دیپلم نظام جدید و مدرک پیش دانشگاهی باشند، قادر هستند در کنکور سراسری 1402 ثبت نام کنند.

❌ داوطلبانی که دارای مدرک کاردانی معتبری هستند و یا تا پایان شهریورماه 1402 مدرک کاردانی خود را دریافت می‌کنند، مجاز هستند تا در کنکور سراسری شرکت کنند.

❌ دانش آموزان سال دوازدهم نظام جدید در صورتی که تا پایان شهریورماه 1402 فارغ‌التحصیل شوند، حق شرکت در کنکور سراسری و انتخاب رشته را خواهند داشت.

❌ متقاضیانی که موفق به اخذ پذیرش در نیمسال دوم تحصیلی شوند، درصورتی که تحصیلات خود را تا پایان بهمن ماه ۱۴۰۲ به طور کامل به اتمام برسانند، می‌توانند وارد دانشگاه شده و در مقطع کارشناسی ادامه تحصیل دهند.

سهمیه‌های کنکور سراسری ۱۴۰۲

در این بخش از مقاله شرایط ثبت نام کنکور به بررسی سهمیه خواهیم پرداخت. داوطلبان دارای سهمیه مجاز به استفاده از امتیازات خود در آزمون کنکور سراسری هستند. انواع سهمیه‌هایی که برای متقاضیان کنکور سراسری تعیین شده است سه نوع هستند:

1️⃣ سهمیه مناطق: سهمیه مناطق در کنکور سراسری با توجه به امکانات تحصیلی شهرهای مختلف تعیین می‌شوند. شهرهای بزرگ و برخوردار از امکانات تحصیلی رایگان از جمله شهر تهران به عنوان منطقه 1 شناخته می‌شوند. سایر شهرها نیز با توجه به ویژگی‌های تحصیلی به عنوان مناطق 2 یا 3 شناخته می‌شوند.

2️⃣ سهمیه ایثارگران: سهمیه ای که برای ایثارگران تعیین شده است به دو بخش سهمیه ایثارگران بالای 25 درصد و ایثارگران پایین 25 درصد تقسیم می‌شود. 25 درصد از ظرفیت هر کدرشته مختص دارندگان سهمیه ایثارگری 25 درصد و 5 درصد نیز مختص دارندگان سهمیه سهمیه ایثارگری 5 درصد است. برای دریافت کد ایثارگری کلیک کنید.

3️⃣ سهمیه رزمندگان: جهادگران و رزمندگان بسیجی و ستاد کل نیروهای مسلح که سابقه 6 ماه حضور داوطلبانه در جبهه داشته اند، می‌توانند از امتیازاتی که برای آنان درنظر گرفته شده استفاده کنند.

4️⃣ سهمیه خانواده شهدا: سهمیه خانواده شهدا به پدر، مادر، خواهر و برادر شهید اختصاص داده می شود. میزان تخصیص ظرفیت هر کد رشته محل به این دسته از دانش آموزان، با توجه به تعداد متقاضیان شرکت کننده تعیین می گردد.

5️⃣ سهمیه بهیاران: پنج درصد از ظرفیت کد رشته محل های روزانه رشته پرستاری به داوطلبان با سهمیه بهیاری اختصاص دارد.

6️⃣ سهمیه مناطق سیل زده: پنج درصد به صورت مازاد به داوطلبان مناطق سیل زده همانند داوطلبان مناطق زلزله زده، اختصاص پیدا می کند. این سهمیه فقط در دانشگاه های استان آسیب دیده لحاظ می گردد.

شرایط نظام وظیفه

داوطلبان آقایی که قصد ثبت نام در کنکور سراسری دارند، می‌بایست تکلیف روشنی در رابطه با نظام‌ وظیفه داشته باشند. این دسته از داوطلبان جهت ثبت نام در آزمون سراسری نیاز به درج کد نظام وظیفه خود در فرم ثبت نام را دارند. شرایط ثبت نام کنکور سراسری داوطلبان آقا در رابطه با وضعیت نظام وظیفه خود دارند عبارتند از:

مشاوره تحصیلی دانتل...

ما را در سایت مشاوره تحصیلی دانتل دنبال می کنید

برچسب : شرایط ثبت نام کنکور, نویسنده : دانتل duntelco بازدید : 200 تاريخ : دوشنبه 31 مرداد 1401 ساعت: 23:53

مدارک لازم برای ثبت نام کنکور سراسری ۱۴۰۲ کدام اند؟ در طی ثبت نام کنکور سراسری، داوطلبان احتیاج به اطلاعات خاصی دارند تا فرم های ثبت نام را بر اساس آن پر کنند. از همین رو بهتر است قبل از اقدام به ثبت نام، این مدرک تهیه و آماده شده باشد. آماده سازی مدرک ثبت نام موجب تسریع فرایند ثبت نام خواهد شد. با توجه به ادغام آزمون کنکور برای دانشگاه­‌های سراسری و دانشگاه آزاد، متقاضیان هر دو دانشگاه نیاز به این مدارک خواهند داشت. در این مقاله به بررسی جزئیات مدارک مورد نیاز ثبت نام کنکور سراسری 1402 که در طول فرایند ثبت نام به آن­ها نیاز است، پرداخته شده است. 

منبع: مدارک ثبت نام کنکور

مدارک ثبت نام کنکور سراسری ۱۴۰۲

متقضایان باید مدارک ثبت نام کنکور سراسری ۱۴۰۲ را در زمان نام نویسی آماده کرده تا کراحل ثبت نام انجام داده و این فرآیند را به اتمام برسانند. این مدارک شامل مدرک فردی و عکس داوطلب، مدرک تحصیلی، تکمیل فرم های لازم و خرید سریال ثبت نام 12 رقمی می باشد. در ادامه به بررسی و شرح تک به تک مدرک ثبت نام کنکور سراسری 1402 خواهیم پرداخت.

مدارک فردی ثبت نام کنکور سراسری 1402

مدارک لازم برای ثبت نام کنکور سراسری ۱۴۰۲ شامل مدارک تحصیلی و فردی است. یک مجموعه از مدارک مورد نیاز برای ثبت نام کنکور سراسری 1402 شامل مدارک فردی داوطلب است. به طور کلی مدرک فردی ثبت نام آزمون سراسری عبارتند از:

مشاوره تحصیلی دانتل...

ما را در سایت مشاوره تحصیلی دانتل دنبال می کنید

برچسب : مدارک ثبت نام کنکور سراسری , نویسنده : دانتل duntelco بازدید : 119 تاريخ : دوشنبه 31 مرداد 1401 ساعت: 23:47

ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور بناب در دو نمیسال تحصیلی مهر و بهمن ماه انجام می گیرد. داوطلبان در زمان انتخاب رشته بدون آزمون دانشگاه های سراسری می توانند با مراجعه به سایت سازمان سنجش نام نویسی خود را انجام دهند. لیست کد رشته محل های ارائه شده در دفترچه راهنما ثبت‌نام که از سوی سازمان سنجش منتشر می شود موجود می باشد. در ادامه این مقاله به بررسی لیست رشته ها، زمان، شرایط و نحوه ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور بناب پرداخته ایم.

منبع: ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور بناب

ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور بناب

دانشگاه پیام‌نور در سال های اخیر به صورت بدون آزمون و بر اساس سوابق تحصیلی نسبت به جذب دانشجود اقدام می کند. ثبت نام دانشگاه پیام نور تبریز از سایت سنجش در هر دو نیمسال تحصیلی انجام می گیرد. متقاضیان در زمان ثبت نام دانشگاه پیام نور بناب اعلام شده که معمولا در زمان انتخاب رشته کنکور سراسری می باشد با مراجعه به سایت sanjesh.org می توانند ثبت‌نام خود را انجام دهند. در مقاله زیر راهنما کامل ثبت‌نام را شرح داده ایم برای مطالعه بر روی فبارت زیر کلیک کنید.

 

بخوانید: راهنما کامل ثبت نام دانشگاه پیام نور

 

زمان ثبت نام دانشگاه پیام نور بدون کنکور بناب

دانشگاه پیام‌نور در دو نیمسال تحصیلی مهر ماه و بهمن ماه دانشجو می پذیرد. زمان ثبت نام نمیسال تحصیلی اول معمولا در مرداد ماه همزمان با شروع انتخاب رشته کنکور سراسری آغاز می شود و برای نیمسال تحصیلی دوم زمان ثبت‌نام در آذر ماه می باشد. 

داوطلبان در تاریخ های اعلام شده می توانند به سایت سنجش مراجعه و نام نویسی خود را انجام دهند. برای اطلاع از زمان ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور کلیک کنید. 

دفترچه ثبت نام دانشگاه پیام نور بناب

دفترچه ثبت نام دارای بخش‌های مختلفی است؛ مهم ترین قسمت های دفترچه عبارتند از لیست کدرشته های ارائه شده و شرایط ثبت نام در این دانشگاه. برای دانلود دفترچه راهنما کافیست بر روی لینک زیر کلیک کنید.

شرایط ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور بناب

داوطلبان برای ثبت‌نام باید واجد الشرایط باشند. شرایط ثبت نام دانشگاه پیام نور بناب در دو دسته قرار می‌گیرند. شرایط عمومی که در همه دانشگاه‌ها مشترک هستند و دانشجویان برای تحصیل در سیستم آموزشی ایران باید دارای این شرایط باشند. همچنین دانشگاه‌های پیام‌نور دارای شرایط اختصاصی نیز هست که داوطلبان باید آنها را داشته باشند. 

شرایط عمومی

❌ اعتقاد به یکی از ادیان تصریح شده در قانون اساسی

❌ اعتقاد به قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران

❌ عدم اشتهار به فساد اخلاقی

❌ عدم عضویت در گروه های سیاسی معاند با جمهوری اسلامی

❌ عدم اعتیاد به مواد مخدر

شرایط اختصاصی

مشاوره تحصیلی دانتل...

ما را در سایت مشاوره تحصیلی دانتل دنبال می کنید

برچسب : ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور بناب, نویسنده : دانتل duntelco بازدید : 175 تاريخ : يکشنبه 30 مرداد 1401 ساعت: 23:07

ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور شبستر در دو نمیسال تحصیلی مهر و بهمن ماه انجام می گیرد. داوطلبان در زمان انتخاب رشته بدون آزمون دانشگاه های سراسری می توانند با مراجعه به سایت سازمان سنجش نام نویسی خود را انجام دهند. لیست کد رشته محل های ارائه شده در دفترچه راهنما ثبت‌نام که از سوی سازمان سنجش منتشر می شود موجود می باشد. در ادامه این مقاله به بررسی لیست رشته ها، زمان، شرایط و نحوه ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور شبستر پرداخته ایم.

منبع: ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور شبستر

ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور شبستر

دانشگاه پیام‌نور در سال های اخیر به صورت بدون آزمون و بر اساس سوابق تحصیلی نسبت به جذب دانشجود اقدام می کند. ثبت نام دانشگاه پیام نور تبریز از سایت سنجش در هر دو نیمسال تحصیلی انجام می گیرد. متقاضیان در زمان ثبت نام دانشگاه پیام نور شبستر اعلام شده که معمولا در زمان انتخاب رشته کنکور سراسری می باشد با مراجعه به سایت sanjesh.org می توانند ثبت‌نام خود را انجام دهند. در مقاله زیر راهنما کامل ثبت‌نام را شرح داده ایم برای مطالعه بر روی فبارت زیر کلیک کنید.

 

بخوانید: راهنما کامل ثبت نام دانشگاه پیام نور

 

زمان ثبت نام دانشگاه پیام نور بدون کنکور شبستر

دانشگاه پیام‌نور در دو نیمسال تحصیلی مهر ماه و بهمن ماه دانشجو می پذیرد. زمان ثبت نام نمیسال تحصیلی اول معمولا در مرداد ماه همزمان با شروع انتخاب رشته کنکور سراسری آغاز می شود و برای نیمسال تحصیلی دوم زمان ثبت‌نام در آذر ماه می باشد. 

داوطلبان در تاریخ های اعلام شده می توانند به سایت سنجش مراجعه و نام نویسی خود را انجام دهند. برای اطلاع از زمان ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور کلیک کنید. 

دفترچه ثبت نام دانشگاه پیام نور شبستر

دفترچه ثبت نام دارای بخش‌های مختلفی است؛ مهم ترین قسمت های دفترچه عبارتند از لیست کدرشته های ارائه شده و شرایط ثبت نام در این دانشگاه. برای دانلود دفترچه راهنما کافیست بر روی لینک زیر کلیک کنید.

شرایط ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور شبستر

داوطلبان برای ثبت‌نام باید واجد الشرایط باشند. شرایط ثبت نام دانشگاه پیام نور شبستر در دو دسته قرار می‌گیرند. شرایط عمومی که در همه دانشگاه‌ها مشترک هستند و دانشجویان برای تحصیل در سیستم آموزشی ایران باید دارای این شرایط باشند. همچنین دانشگاه‌های پیام‌نور دارای شرایط اختصاصی نیز هست که داوطلبان باید آنها را داشته باشند. 

شرایط عمومی

❌ اعتقاد به یکی از ادیان تصریح شده در قانون اساسی

❌ اعتقاد به قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران

❌ عدم اشتهار به فساد اخلاقی

❌ عدم عضویت در گروه های سیاسی معاند با جمهوری اسلامی

❌ عدم اعتیاد به مواد مخدر

شرایط اختصاصی

مشاوره تحصیلی دانتل...

ما را در سایت مشاوره تحصیلی دانتل دنبال می کنید

برچسب : ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور شبستر, نویسنده : دانتل duntelco بازدید : 140 تاريخ : يکشنبه 30 مرداد 1401 ساعت: 23:00

ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور مراغه در دو نمیسال تحصیلی مهر و بهمن ماه انجام می گیرد. داوطلبان در زمان انتخاب رشته بدون آزمون دانشگاه های سراسری می توانند با مراجعه به سایت سازمان سنجش نام نویسی خود را انجام دهند. لیست کد رشته محل های ارائه شده در دفترچه راهنما ثبت‌نام که از سوی سازمان سنجش منتشر می شود موجود می باشد. در ادامه این مقاله به بررسی لیست رشته ها، زمان، شرایط و نحوه ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور مراغه پرداخته ایم.

منبع: ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور مراغه

ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور مراغه

دانشگاه پیام‌نور در سال های اخیر به صورت بدون آزمون و بر اساس سوابق تحصیلی نسبت به جذب دانشجود اقدام می کند. ثبت نام دانشگاه پیام نور تبریز از سایت سنجش در هر دو نیمسال تحصیلی انجام می گیرد. متقاضیان در زمان ثبت نام دانشگاه پیام نور مراغه اعلام شده که معمولا در زمان انتخاب رشته کنکور سراسری می باشد با مراجعه به سایت sanjesh.org می توانند ثبت‌نام خود را انجام دهند. در مقاله زیر راهنما کامل ثبت‌نام را شرح داده ایم برای مطالعه بر روی فبارت زیر کلیک کنید.

 

بخوانید: راهنما کامل ثبت نام دانشگاه پیام نور

 

زمان ثبت نام دانشگاه پیام نور بدون کنکور مراغه

دانشگاه پیام‌نور در دو نیمسال تحصیلی مهر ماه و بهمن ماه دانشجو می پذیرد. زمان ثبت نام نمیسال تحصیلی اول معمولا در مرداد ماه همزمان با شروع انتخاب رشته کنکور سراسری آغاز می شود و برای نیمسال تحصیلی دوم زمان ثبت‌نام در آذر ماه می باشد. 

داوطلبان در تاریخ های اعلام شده می توانند به سایت سنجش مراجعه و نام نویسی خود را انجام دهند. برای اطلاع از زمان ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور کلیک کنید. 

دفترچه ثبت نام دانشگاه پیام نور مراغه

دفترچه ثبت نام دارای بخش‌های مختلفی است؛ مهم ترین قسمت های دفترچه عبارتند از لیست کدرشته های ارائه شده و شرایط ثبت نام در این دانشگاه. برای دانلود دفترچه راهنما کافیست بر روی لینک زیر کلیک کنید.

شرایط ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور مراغه

داوطلبان برای ثبت‌نام باید واجد الشرایط باشند. شرایط ثبت نام دانشگاه پیام نور مراغه در دو دسته قرار می‌گیرند. شرایط عمومی که در همه دانشگاه‌ها مشترک هستند و دانشجویان برای تحصیل در سیستم آموزشی ایران باید دارای این شرایط باشند. همچنین دانشگاه‌های پیام‌نور دارای شرایط اختصاصی نیز هست که داوطلبان باید آنها را داشته باشند. 

شرایط عمومی

❌ اعتقاد به یکی از ادیان تصریح شده در قانون اساسی

❌ اعتقاد به قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران

❌ عدم اشتهار به فساد اخلاقی

❌ عدم عضویت در گروه های سیاسی معاند با جمهوری اسلامی

❌ عدم اعتیاد به مواد مخدر

شرایط اختصاصی

مشاوره تحصیلی دانتل...

ما را در سایت مشاوره تحصیلی دانتل دنبال می کنید

برچسب : ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور مراغه, نویسنده : دانتل duntelco بازدید : 167 تاريخ : يکشنبه 30 مرداد 1401 ساعت: 22:55

ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور مرند در دو نمیسال تحصیلی مهر و بهمن ماه انجام می گیرد. داوطلبان در زمان انتخاب رشته بدون آزمون دانشگاه های سراسری می توانند با مراجعه به سایت سازمان سنجش نام نویسی خود را انجام دهند. لیست کد رشته محل های ارائه شده در دفترچه راهنما ثبت‌نام که از سوی سازمان سنجش منتشر می شود موجود می باشد. در ادامه این مقاله به بررسی لیست رشته ها، زمان، شرایط و نحوه ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور مرند پرداخته ایم.

منبع: ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور مرند

ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور مرند

دانشگاه پیام‌نور در سال های اخیر به صورت بدون آزمون و بر اساس سوابق تحصیلی نسبت به جذب دانشجود اقدام می کند. ثبت نام دانشگاه پیام نور تبریز از سایت سنجش در هر دو نیمسال تحصیلی انجام می گیرد. متقاضیان در زمان ثبت نام دانشگاه پیام نور مرند اعلام شده که معمولا در زمان انتخاب رشته کنکور سراسری می باشد با مراجعه به سایت sanjesh.org می توانند ثبت‌نام خود را انجام دهند. در مقاله زیر راهنما کامل ثبت‌نام را شرح داده ایم برای مطالعه بر روی فبارت زیر کلیک کنید.

 

بخوانید: راهنما کامل ثبت نام دانشگاه پیام نور

 

زمان ثبت نام دانشگاه پیام نور بدون کنکور مرند

دانشگاه پیام‌نور در دو نیمسال تحصیلی مهر ماه و بهمن ماه دانشجو می پذیرد. زمان ثبت نام نمیسال تحصیلی اول معمولا در مرداد ماه همزمان با شروع انتخاب رشته کنکور سراسری آغاز می شود و برای نیمسال تحصیلی دوم زمان ثبت‌نام در آذر ماه می باشد. 

داوطلبان در تاریخ های اعلام شده می توانند به سایت سنجش مراجعه و نام نویسی خود را انجام دهند. برای اطلاع از زمان ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور کلیک کنید. 

دفترچه ثبت نام دانشگاه پیام نور مرند

دفترچه ثبت نام دارای بخش‌های مختلفی است؛ مهم ترین قسمت های دفترچه عبارتند از لیست کدرشته های ارائه شده و شرایط ثبت نام در این دانشگاه. برای دانلود دفترچه راهنما کافیست بر روی لینک زیر کلیک کنید.

شرایط ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور مرند

داوطلبان برای ثبت‌نام باید واجد الشرایط باشند. شرایط ثبت نام دانشگاه پیام نور مرند در دو دسته قرار می‌گیرند. شرایط عمومی که در همه دانشگاه‌ها مشترک هستند و دانشجویان برای تحصیل در سیستم آموزشی ایران باید دارای این شرایط باشند. همچنین دانشگاه‌های پیام‌نور دارای شرایط اختصاصی نیز هست که داوطلبان باید آنها را داشته باشند. 

شرایط عمومی

❌ اعتقاد به یکی از ادیان تصریح شده در قانون اساسی

❌ اعتقاد به قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران

❌ عدم اشتهار به فساد اخلاقی

❌ عدم عضویت در گروه های سیاسی معاند با جمهوری اسلامی

❌ عدم اعتیاد به مواد مخدر

شرایط اختصاصی

مشاوره تحصیلی دانتل...

ما را در سایت مشاوره تحصیلی دانتل دنبال می کنید

برچسب : ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور مرند, نویسنده : دانتل duntelco بازدید : 99 تاريخ : يکشنبه 30 مرداد 1401 ساعت: 20:01

ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور میانه در دو نمیسال تحصیلی مهر و بهمن ماه انجام می گیرد. داوطلبان در زمان انتخاب رشته بدون آزمون دانشگاه های سراسری می توانند با مراجعه به سایت سازمان سنجش نام نویسی خود را انجام دهند. لیست کد رشته محل های ارائه شده در دفترچه راهنما ثبت‌نام که از سوی سازمان سنجش منتشر می شود موجود می باشد. در ادامه این مقاله به بررسی لیست رشته ها، زمان، شرایط و نحوه ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور میانه پرداخته ایم.

منبع: ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور میانه

ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور میانه

دانشگاه پیام‌نور در سال های اخیر به صورت بدون آزمون و بر اساس سوابق تحصیلی نسبت به جذب دانشجود اقدام می کند. ثبت نام دانشگاه پیام نور تبریز از سایت سنجش در هر دو نیمسال تحصیلی انجام می گیرد. متقاضیان در زمان ثبت نام دانشگاه پیام نور میانه اعلام شده که معمولا در زمان انتخاب رشته کنکور سراسری می باشد با مراجعه به سایت sanjesh.org می توانند ثبت‌نام خود را انجام دهند. در مقاله زیر راهنما کامل ثبت‌نام را شرح داده ایم برای مطالعه بر روی فبارت زیر کلیک کنید.

 

بخوانید: راهنما کامل ثبت نام دانشگاه پیام نور

 

زمان ثبت نام دانشگاه پیام نور بدون کنکور میانه

دانشگاه پیام‌نور در دو نیمسال تحصیلی مهر ماه و بهمن ماه دانشجو می پذیرد. زمان ثبت نام نمیسال تحصیلی اول معمولا در مرداد ماه همزمان با شروع انتخاب رشته کنکور سراسری آغاز می شود و برای نیمسال تحصیلی دوم زمان ثبت‌نام در آذر ماه می باشد. 

داوطلبان در تاریخ های اعلام شده می توانند به سایت سنجش مراجعه و نام نویسی خود را انجام دهند. برای اطلاع از زمان ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور کلیک کنید. 

دفترچه ثبت نام دانشگاه پیام نور میانه

دفترچه ثبت نام دارای بخش‌های مختلفی است؛ مهم ترین قسمت های دفترچه عبارتند از لیست کدرشته های ارائه شده و شرایط ثبت نام در این دانشگاه. برای دانلود دفترچه راهنما کافیست بر روی لینک زیر کلیک کنید.

شرایط ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور میانه

داوطلبان برای ثبت‌نام باید واجد الشرایط باشند. شرایط ثبت نام دانشگاه پیام نور میانه در دو دسته قرار می‌گیرند. شرایط عمومی که در همه دانشگاه‌ها مشترک هستند و دانشجویان برای تحصیل در سیستم آموزشی ایران باید دارای این شرایط باشند. همچنین دانشگاه‌های پیام‌نور دارای شرایط اختصاصی نیز هست که داوطلبان باید آنها را داشته باشند. 

شرایط عمومی

❌ اعتقاد به یکی از ادیان تصریح شده در قانون اساسی

❌ اعتقاد به قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران

❌ عدم اشتهار به فساد اخلاقی

❌ عدم عضویت در گروه های سیاسی معاند با جمهوری اسلامی

❌ عدم اعتیاد به مواد مخدر

شرایط اختصاصی

مشاوره تحصیلی دانتل...

ما را در سایت مشاوره تحصیلی دانتل دنبال می کنید

برچسب : ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور میانه, نویسنده : دانتل duntelco بازدید : 83 تاريخ : يکشنبه 30 مرداد 1401 ساعت: 19:53

شرایط ثبت نام کنکور سراسری ۱۴۰۲ کدام اند؟ مجموعه شرایط و مقرراتی که برای ثبت نام کنکور سراسری وجود دارد، در دفترچه راهنمای ثبت نام کنکور در جهت راهنمایی دادن به متقاضیان کنکور درج می‌شوند. متقاضیان قبل از ثبت نام کنکور سراسری ابتدا باید شرایط و قوانین را بررسی کرده و سپس اقدام کنند. از طرفی برای تمام دانشگاه‌های روزانه، غیر روزانه و آزاد یک آزمون مشترک برگزار می‌شود. در این مقاله مجموعه شرایط عمومی و اختصاصی ثبت نام کنکور سراسری 1401 گردآوری و بررسی شده است.

منبع: شرایط ثبت نام کنکور

شرایط ثبت نام کنکور سراسری ۱۴۰۲

با توجه به تغییرات اعمال شده در نحوه و قوانین برگزاری کنکور سراسری در این مقاله به بررسی شرایط و قوانین اعمال شده در آزمون سراسری خواهیم پرداخت. با توجه به ایم تغییرات آزمون سراسری ۲ بار در سال برگزار خواهد شد و رتبه کسب شده داوطلب برای ۲ سال ذخیره می گردد. از دیگر تغییرات درصد تاثیر نمرات سوابق تحصیلی و حذف زیرگروه ها می باشد. 

در ادامه تمامی شرایط ثبت نام کنکور سراسری ۱۴۰۲ را به صورت کامل شرح داده ایم. برای راهنما کامل نام نویسی پیشنهاد می کنیم حتما مقاله زیر را مطالعه نمایید. 

بخوانید: راهنما جامع ثبت نام کنکور ۱۴۰۲

شرایط عمومی ثبت نام کنکور ۱۴۰۲

یک سری از شرایط ثبت نام کنکور سراسری ۱۴۰۲ شرایطی ثابت و مشترک برای تمامی داوطلبان کنکور هستند. این دسته از شرایط، شرایط عمومی ثبت نام کنکور سراسری نامیده می‌شوند که در ادامه شرح داده شده است.

✅ اعتقاد داوطلب به دین اسلام و یا یکی از ادیان مورد تائید جمهوری اسلامی

✅ عدم دشمنی با نظام جمهوری اسلامی

✅ عدم اعتیاد به مواد مخدر

✅ نداشتن سوءسابقه کیفری

✅ عدم احراز فساد اخلاقی

✅ عدم سابقه در رابطه با عضویت در سازمان‌ها و گروه‌های غیر قانونی

شرایط اختصاصی ثبت نام کنکور 1402

شرایط اختصاصی ثبت نام کنکور سراسری ۱۴۰۲ عمدتاً مربوط به مدارک تحصیلی داوطلبان است. بدین ترتیب داوطلبانی که دارای یکی از مدارک تحصیلی زیر باشند می‌توانند در آزمون کنکور سراسری ثبت نام و شرکت کنند.

❌ دارندگان مدرک دیپلم چهارساله نظام متوسطه قدیم می‌توانند در کنکور سراسری شرکت کرده و شانس خود برای پذیرش را بیازمایند.

❌ متقاضیانی که دارای مدرک دیپلم نظام جدید و مدرک پیش دانشگاهی باشند، قادر هستند در کنکور سراسری 1402 ثبت نام کنند.

❌ داوطلبانی که دارای مدرک کاردانی معتبری هستند و یا تا پایان شهریورماه 1402 مدرک کاردانی خود را دریافت می‌کنند، مجاز هستند تا در کنکور سراسری شرکت کنند.

❌ دانش آموزان سال دوازدهم نظام جدید در صورتی که تا پایان شهریورماه 1402 فارغ‌التحصیل شوند، حق شرکت در کنکور سراسری و انتخاب رشته را خواهند داشت.

❌ متقاضیانی که موفق به اخذ پذیرش در نیمسال دوم تحصیلی شوند، درصورتی که تحصیلات خود را تا پایان بهمن ماه ۱۴۰۲ به طور کامل به اتمام برسانند، می‌توانند وارد دانشگاه شده و در مقطع کارشناسی ادامه تحصیل دهند.

سهمیه‌های کنکور سراسری ۱۴۰۲

در این بخش از مقاله شرایط ثبت نام کنکور به بررسی سهمیه خواهیم پرداخت. داوطلبان دارای سهمیه مجاز به استفاده از امتیازات خود در آزمون کنکور سراسری هستند. انواع سهمیه‌هایی که برای متقاضیان کنکور سراسری تعیین شده است سه نوع هستند:

1️⃣ سهمیه مناطق: سهمیه مناطق در کنکور سراسری با توجه به امکانات تحصیلی شهرهای مختلف تعیین می‌شوند. شهرهای بزرگ و برخوردار از امکانات تحصیلی رایگان از جمله شهر تهران به عنوان منطقه 1 شناخته می‌شوند. سایر شهرها نیز با توجه به ویژگی‌های تحصیلی به عنوان مناطق 2 یا 3 شناخته می‌شوند.

2️⃣ سهمیه ایثارگران: سهمیه ای که برای ایثارگران تعیین شده است به دو بخش سهمیه ایثارگران بالای 25 درصد و ایثارگران پایین 25 درصد تقسیم می‌شود. 25 درصد از ظرفیت هر کدرشته مختص دارندگان سهمیه ایثارگری 25 درصد و 5 درصد نیز مختص دارندگان سهمیه سهمیه ایثارگری 5 درصد است. برای دریافت کد ایثارگری کلیک کنید.

3️⃣ سهمیه رزمندگان: جهادگران و رزمندگان بسیجی و ستاد کل نیروهای مسلح که سابقه 6 ماه حضور داوطلبانه در جبهه داشته اند، می‌توانند از امتیازاتی که برای آنان درنظر گرفته شده استفاده کنند.

4️⃣ سهمیه خانواده شهدا: سهمیه خانواده شهدا به پدر، مادر، خواهر و برادر شهید اختصاص داده می شود. میزان تخصیص ظرفیت هر کد رشته محل به این دسته از دانش آموزان، با توجه به تعداد متقاضیان شرکت کننده تعیین می گردد.

5️⃣ سهمیه بهیاران: پنج درصد از ظرفیت کد رشته محل های روزانه رشته پرستاری به داوطلبان با سهمیه بهیاری اختصاص دارد.

6️⃣ سهمیه مناطق سیل زده: پنج درصد به صورت مازاد به داوطلبان مناطق سیل زده همانند داوطلبان مناطق زلزله زده، اختصاص پیدا می کند. این سهمیه فقط در دانشگاه های استان آسیب دیده لحاظ می گردد.

شرایط نظام وظیفه

داوطلبان آقایی که قصد ثبت نام در کنکور سراسری دارند، می‌بایست تکلیف روشنی در رابطه با نظام‌ وظیفه داشته باشند. این دسته از داوطلبان جهت ثبت نام در آزمون سراسری نیاز به درج کد نظام وظیفه خود در فرم ثبت نام را دارند. شرایط ثبت نام کنکور سراسری داوطلبان آقا در رابطه با وضعیت نظام وظیفه خود دارند عبارتند از:

مشاوره تحصیلی دانتل...

ما را در سایت مشاوره تحصیلی دانتل دنبال می کنید

برچسب : شرایط ثبت نام کنکور سراسری ۱۴۰۲, نویسنده : دانتل duntelco بازدید : 176 تاريخ : شنبه 29 مرداد 1401 ساعت: 14:33

مدارک لازم برای ثبت نام کنکور سراسری ۱۴۰۲ کدام اند؟ در طی ثبت نام کنکور سراسری، داوطلبان احتیاج به اطلاعات خاصی دارند تا فرم های ثبت نام را بر اساس آن پر کنند. از همین رو بهتر است قبل از اقدام به ثبت نام، این مدرک تهیه و آماده شده باشد. آماده سازی مدرک ثبت نام موجب تسریع فرایند ثبت نام خواهد شد. با توجه به ادغام آزمون کنکور برای دانشگاه­‌های سراسری و دانشگاه آزاد، متقاضیان هر دو دانشگاه نیاز به این مدارک خواهند داشت. در این مقاله به بررسی جزئیات مدارک مورد نیاز ثبت نام کنکور سراسری 1402 که در طول فرایند ثبت نام به آن­ها نیاز است، پرداخته شده است. 

منبع: مدارک ثبت نام کنکور

مدارک ثبت نام کنکور سراسری ۱۴۰۲

متقضایان باید مدارک ثبت نام کنکور سراسری ۱۴۰۲ را در زمان نام نویسی آماده کرده تا کراحل ثبت نام انجام داده و این فرآیند را به اتمام برسانند. این مدارک شامل مدرک فردی و عکس داوطلب، مدرک تحصیلی، تکمیل فرم های لازم و خرید سریال ثبت نام 12 رقمی می باشد. در ادامه به بررسی و شرح تک به تک مدرک ثبت نام کنکور سراسری 1402 خواهیم پرداخت.

مدارک فردی ثبت نام کنکور سراسری 1402

مدارک لازم برای ثبت نام کنکور سراسری ۱۴۰۲ شامل مدارک تحصیلی و فردی است. یک مجموعه از مدارک مورد نیاز برای ثبت نام کنکور سراسری 1402 شامل مدارک فردی داوطلب است. به طور کلی مدرک فردی ثبت نام آزمون سراسری عبارتند از:

مشاوره تحصیلی دانتل...

ما را در سایت مشاوره تحصیلی دانتل دنبال می کنید

برچسب : مدارک ثبت نام کنکور سراسری ۱۴۰۲, نویسنده : دانتل duntelco بازدید : 128 تاريخ : شنبه 29 مرداد 1401 ساعت: 14:26

سایت ثبت نام کنکور سراسری ۱۴۰۲ سایت سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی اینترنتی sanjesh.org می باشد. با توجه به تغییرات آزمون سراسری و برگزاری کنکور 2 بار در سال داوطلبان برای شرکت در هر آزمون به صورت جداگانه در تاریخ تعییین شده باید به سایت سنجش مراجعه کنند. کنکور سراسری در پنج زیر گروه آزمایشی علوم تجربی، ریاضی، علوم انسانی، هنر و زبان توسط سازمان سنجش آموزش کشور به صورت یکپارچه برای دانشگاه های سراسری و آزاد برگزار می گردد. علاقه مندان برای ورود به دوره های مختلف دانشگاه های سراسری و دانشگاه آزاد می توانند برای تکمیل مراحل نام نویسی و شرکت در این آزمون به سایت ثبت نام کنکور 1402 مراجعه کنند.  

منبع: سایت ثبت نام کنکور

سایت ثبت نام کنکور سراسری ۱۴۰۲

تمامی مراحل کنکور سراسری اعم از دریافت دفترچه راهنما و انجام فرآیند ثبت‌نام، انتخاب رشته و اعلام نتایج داوطلبان از طریق سایت سایت ثبت نام کنکور سراسری سنجش sanjesh.org ۱۴۰۲ انجام می گیرد. داوطلبان در زمان مقرر با مراجعه به سامانه سازمان سنجش دفترچه راهنما را دریافت و به صورت کامل مطالعه کنند و از شرایط ثبت نام آگاه شوند. سپس با فعال شدن لینک ثبت‌نام داوطلبان می توانند نام نویسی و تکمیل فرم ثبت نام خود در آزمون سراسری سال ۱۴۰۲ را انجام دهند.

تمامی اطلاعیه های مربوط به ثبت نام و همینطور لینک ثبت نام کنکور سراسری 1402 در سامانه سازمان سنجش آموزش کشور sanjesh.org منتشر شده و فعال می گردد. داوطلبان می توانند پس از تکمیل مراحل نام نویسی خود، برای اطلاع از زمان دریافت کارت ورود به جلسه آزمون و همینطور تاریخ برگزاری به وبسایت نامبرده مراجعه کنند.

بخوانید: راهنما کامل ثبت نام کنکور سراسری

سایت سنجش ثبت نام کنکور sanjesh.org

در دفترچه راهنما ثبت نام تمامی شرایط لازم برای ثبت نام و مدارک مورد نیاز در هنگام ثبت نام شرح داده شده است و داوطلبان با مطالعه این دفترچه می توانند به این شرایط آگاهی یابند. در این زمان داوطلبان با مراحعه به سایت ثبت نام کنکور سراسری sanjesh.org (سازمان سنجش) با انتخاب گروه آزمایشی امتحانی ثبت نام را آغاز کنند.

داوطلبان برای ثبت‌نام ابتدا باید هزینه ثبت‌نام را پرداخت و شماره سریال 12 رقمی را دریافت کنند تا امکان ورود به سایت سنجش و انجام فرآیند ثبت‌نام خود را تکمیل کنند و کد رهگیری که به منزله پایان ثبت‌نام آزمون سراسری است را دریافت کنند. در ادامه مراحل کلی ثبت نام را نام برده ایم.

✅ مراجعه به سایت ثبت نام کنکور سنجش sanjesh.org

✅ دریافت و مطالعه دفترچه ثبت نام کنکور 

✅ آگاهی از شرایط و مدارک لازم

✅ خرید کارت اعتباری و سرایط 12 رقمی ثبت نام 

✅ تکمیل فرم ثبت نام 

✅ دریافت کد رهگیری

نحوه ثبت نام در سایت کنکور 1402

داوطلبانی که مطابق دفترچه راهنما واجد الشرابط نام نویسی در این آزمون می باشند، بایستی پس از تهیه مدارک لازم، مطابق مراحل زیر نحوه ثبت نام کنکور اقدام کنند.

1️⃣ وارد سایت ثبت نام کنکور سنجش ” sanjesh.org ” شوید و از منوی رنگی سمت راست بر روی گزینه ” سراسری ” کلیک کنید.

2️⃣ بر روی لینک فعال ” ثبت نام آزمون سراسری سال ۱۴۰۲ ” کلیک نمایید.

نحوه پرداخت و خرید کارت اعتباری

داوطلبان ابتدا باید هزینه ثبت نام کنکور پرداخت کرده و شماره سریال 12 رقمی را دریافت کنند که در ادامه به شرح مراحل پرداخته ایم.

3️⃣ از منوی سمت چپ وبسایت بر روی گزینه ” خرید کارت اعتباری ” کلیک کنی

4️⃣ در این مرحله گزینه « خرید سریال ثبت نام » از منوی سمت راست سایت ثبت نان کنکور انتخاب می‌شود.

 

5️⃣ انتخاب نوع سریال ثبت نام: داوطلبان مطابق با علاقه‌مندی خود می‌بایست نوع سریال ثبت نام خود را مشخص کرده و آن را خریداری کنند.

6️⃣ در این مرحله فرمی در اختیار داوطلبان قرار می‌گیرد که این فرم باید با اطلاعات شخصی داوطلب پر شود. پس از تکمیل فرم با کلیک بر روی دکمه «تائید و ادامه» شرایط ورود به مرحله بعد فراهم می‌شود.

 

7️⃣ نهایی کردن خرید کارت اعتباری: در مرحله نهایی، داوطلب با وارد کردن اطلاعات کارت بانکی خود در محل مربوطه قادر به پرداخت هزینه ثبت‌نام خواهد بود. با نهایی کردن خرید، یک سریال 12 رقمی در اختیار داوطلبان قرار می‌گیرد. متقاضیان برای ادامه فرایند نام نویسی در سایت ثبت نام کنکور به این سریال 12 رقمی نیاز خواهند داشت. بدین ترتیب ضروری است که این سریال 12 رقمی یادداشت شده و از آن نگهداری شود.

مراحل ثبت نام در سایت ثبت نام کنکور ۱۴۰۲

 مجدد به صفحه اول سایت ثبت نام کنکور 1402 و پس از انتخاب گزینه “ تایید و ادامه – گام بعدی ” سریال ثبت نام را وارد کنید.

8️⃣ انتخاب نظام آموزشی بین سه گزینه موجود

9️⃣ ابتدا نظلام آموزشی خود را انتخاب کنید و در ادامه با وارد کردن سریال ثبت نام 12 رقمی خریداری شده بر روی ” تایید ” کلیک کنید.

مشاوره تحصیلی دانتل...

ما را در سایت مشاوره تحصیلی دانتل دنبال می کنید

برچسب : سایت ثبت نام کنکور ۱۴۰۲ – sanjesh,org, نویسنده : دانتل duntelco بازدید : 155 تاريخ : شنبه 29 مرداد 1401 ساعت: 14:23

ثبت نام پزشکی بدون کنکور ۱۴۰۱ راست یا دروغ ؟ پزشکی در سال‌های اخیر پرمخاطب ترین رشته کنکور بوده است. بسیاری از داوطلبین رویای پزشک شدن را در سر می‌پرورانند؛ سوال مهم متقاضیان در مورد نحوه ورود به این رشته است. آیا می‌توان بدون آزمون 1401 و بر اساس سوابق تحصیلی وارد رشته پزشکی شد؟ با توجه به اینکه طی سالیان اخیر تاثیر معدل بر کنکور بیشتر شده و پذیرش بر اساس سوابق تحصیلی گسترده شده است داوطلبان امید دارند تا رشته های پزشکی و پیراپزشکی نیز بصورت بدون کنکور ارائه شوند. در این مقاله به دغدغه این گروه از داوطلبین پرداخته ایم.

 

منبع: پزشکی بدون کنکور

ثبت نام بدون کنکور رشته های پزشکی ۱۴۰۱

از نیمه دوم سال تحصیلی97 (بهمن ماه)، این امکان برای دانش‌آموزان پیش آمد که بدون آزمون و بر اساس سوابق تحصیلی وارد دانشگاه‌ها شوند. دانشگاه‌ها و رشته‌هایی که به این طریق دانشجو می‌پذیرند، هرسال در دو نوبت، ترم پاییز و ترم زمستان، فراخوانی را برای ثبت نام منتشر می‌کنند. توجه داشته باشید که این فراخوان و اطلاع رسانی مجزای از ثبت نام کنکور سراسری صورت می‌گیرد.

 

در ایران در هیچ دانشگاهی حتی پردیس کیش امکان تحصیل در رشته پزشکی به صورت بدون کنکور امکان پذیر نیست

 

متقاضیان می‌توانند در دوره‌های روزانه، شبانه، پردیس خودگردان و یا دانشگاه‌های پیام نور یا موسسات غیر انتفاعی در این طرح شرکت کنند. با این‌حال لازم است هر ساله، لیست رشته‌ها و دانشگاه‌هایی که شامل این طرح می‌شوند را مورد بررسی قرار‌دهید. چرا که ممکن است هر سال رشته‌هایی به این لیست اضافه و یا از آن کم شوند و به طور قطعی نمی توان راجع به رشته‌ها و دانشگاه‌های این طرح صحبت کرد. یکی از رشته هایی که برای بسیاری از داوطلبین تحصیل بدون کنکور مورد سوال است، پزشکی بدون کنکور می‌باشد.

تنها راه ورود به رشته پزشکی در دانشگاه سراسری، از طریق کنکورسراسری است؛ تا به امروز، طرح پزشکی بدون کنکور عملی نشده‌است. اگرچه رشته‌های پزشکی، دندان پزشکی و داروسازی که رشته‌های اصلی و پرطرفدار گروه تجربی هستند، در هیچ یک از دانشگاه‌های سراسری، پردیس و آزاد، بدون کنکور دانشجو نمی‌پذیرد، با این‌حال دانشگاه آزاد هر ساله برخی رشته‌های پزشکی نظیر دامپزشکی و یا میکروبیولوژی را در لیست پذیرش بدون کنکور قرار می‌دهد. برای اطلاع از مدارک لازم ثبت نام بدون کنکور کلیک کنید.

 

 

تحصیل در رشته‌های پیراپزشکی بدون کنکور ۱۴۰۱

برخلاف رشته‌های پزشکی ، رشته‌های پیراپزشکی در دانشگاه‌های کشور بدون آزمون ثبت نام به عمل می‌آورند. برای ثبت نام در رشته‌های پیراپزشکی شما می‌بایست در کنکور تجربی شرکت کنید و در هنگام انتخاب رشته کد رشته‌هایی از دفترچه را برگزینید که بر اساس سوابق تحصیلی دنشجو می‌پذیرند. البته باید توجه داشت که قبولی و ادامه تحصیل در رشته‌های پیراپزشکی، منوط به شرایط مشخصی است که در ادامه توضیح خواهیم داد.

مدرک دیپلم و یا پیش دانشگاهی نظام قدیم یا جدیدانجام مصاحبه در دانشگاه و دریافت نمره قبولی
داشتن حداقل معدل 15تا پایان یافتن دوران تعهد کاری، فرد اجازه ادامه تحصیل را ندارد.
داشتن حداکثر 25سال سن و برای آقایانی که خدمت سربازی را گذرانده‌اند، حداکثر 27 سال سنبا پایان یافتن تحصیل در این دوره، مدرک کاردانی دریافت می‌کنید.
بومی بودن. به این معنا که فرد صرفا در استان محل زندگی خود، می تواند درخواست تحصیل داشته باشد. برای دانش آموزانی که سه سال دبیرستان را در یک شهر نبوده‌اند، استان زادگاهشان در نظر گرفته می‌شود.

لیست رشته‌های پیراپزشکی و پزشکی بدون کنکور ۱۴۰۱

در جدول زیر لیست رشته‌های پزشکی که متوان به صورت بدون کنکور در آن تحصیل کرد را نام برده‌ایم. به جز این رشته‌ها در هیچ رشته‌ی دیگر پزشکی و پیراپزشکی به صورت بدون کنکور دانشجو پذیرفته نمی شود. البته همانطورکه گفته شد، ممکن است این رشته‌ها، هرسال تغییراتی داشته باشد و تا پیش از انتشار فراخوان دانشگاه‌ها نمی‌توان در این زمینه اظهار نظر قطعی کرد.

کاردانی اتاق‌عملگیاه پزشکیکاردانی هوشبریکاردانی علوم آزمایشگاهی
کاردانی تجهیزات فنی اتاق‌عملکاردانی دامپزشکیکاردانی ماماییبهداشت عمومی
کاردانی آزمایشگاه تشخیص پزشکیمهندسی پزشکیبهداشت حرفه‌ایکاردانی سلامت دندان

شرایط ثبت نام پزشکی بدون کنکور ۱۴۰۱

✅ داوطلبان باید دارای  مدرک دیپلم نظام جدید یا مدرک دیپلم و پیش دانشگاه نظام قدیم باشند.

✅ حئاقل معدل لازم 15 می باشد.

✅ حدکثر سن داوطلب 25 سال می باشد. (داوطلبان آقا که دارای کارت پایان خدمت هستند تا 27 سال می باشد)

✅ فارغ التحصیلان و دانشجویان تمام دانشگاه های کشور اجازه ثبت نام را ندارند.

✅ مدت تعهد خدمت سه برابر زمان تحصیل در رشته‌های بدون کنکور پیراپزشکی می باشد.

 

 

شهریه ثبت نام پزشکی بدون کنکور ۱۴۰۱

شهریه بدون کنکور پزشکی در سال 1401 هنوز اعلام نشده است. شما می توانید با سایت دانتل همراه باشید تا سریع تر از همه به محظ اعلام شدن شهریه از آن با خبر شوید.

تحصیل پزشکی بدون کنکور در خارج از کشور

یکی از راه‌های تحصیل در رشته پزشکی بدون کنکور، مهاجرت به کشورهای دیگر است. البته مهاجرت و تحصیل در کشورهای مطرح، اگرچه با کنکور ایران ارتباطی ندارند با اینحال مدرک زبان و شرایط خاصی را دارا هستند که چندان هم راحت نیست!  برخی از دانشگاه‌های مطرح، نظیر دانشگاه‌های پزشکی کشور کانادا، پیش از پذیرش شما آزمون ورودی برگزار می‌کنند. برای اطلاع از شهریه پزشکی بدون کنکور کلیک کنید.

همچنین برای دانشجویان مشغول به تحصیل در خارج از کشور، شرایطی فراهم شده تا درصورت تمایل بتوانند به تحصیل در داخل کشور ادامه دهند. با بالا رفتن قیمت ارز، بسیاری از خانواده‌ها از عهده تامین مخارج تحصیل فرزندانشان در خارج از کشور برنمی‌آیند و تقاضا برای بازگشت به کشور در حال فزونی یافتن است. چنانچه دانشجویان واجد شرایط زیر باشند، می‌توانند برای بازگشت به کشور و ادامه تحصیل در داخل اقدام کنند.

1. معدل کتبی دیپلم، حداقل 16

2. معدل پیش دانشگاهی حداقل 17

3. دانشگاه مبدا مورد تایید وزارت بهداشت ایران باشد

4. کسب معدل حداقل 15 در دانشگاه خارج

5. شروع به تحصیل خارج از کشور در دوره‌های اصلی پزشکی تا قبل از تیر ماه سال 97

6. گذراندن حداقل 36 واحد درسی

همان‌طور که در این مطلب بارها تکرار شد، تنها راه تحصیل در رشته‌های پزشکی در داخل کشور، آزمون سراسری می‌باشد و صرفا در رشته‌های پیراپزشکی می‌توانید با استناد به سوابق تحصیلی وارد دانشگاه شوید. علی رغم واضح بودن این قانون، عده‌ای از افراد سودجو به هر طریقی قصد سواستفاده از شما را خواهند داشت. به خاطر داشته باشید که تنها مرجع رسمی اعلام قوانین و شرایط ورود به دانشگاه‌ها وزارت سنجش است و سایرین نمی‌توانند مطلبی مغایر با اصول این سازمان مطرح کنند. چنانچه تحصیل در رشته پزشکی به صورت بدون آزمون سوالی دارید، می توانید برای دریافت پاسخ سوالات خود از با شماره زیر تماس بگیرد و با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی تلفنی دانتل در ارتباط باشید.

 

برای دریافت مشاوره در زمینه ثبت نام پزشکی بدون آزمون 1401 می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 91005066-021 تماس بگیرید.

 

سوالات متداول

آیا امکان تحصیل بدون کنکور در رشته پزشکی وجود دارد؟

خیر تنها راه تحصیل در رشته پزشکی شرکت در کنکور سراسری است.

چه رشته های پیراپزشکی، بدون کنکور قابل تحصیل هستند؟

رشته هایی نظیر هوشبری، مامایی، سلامت دندان و … که در متن مقاله به آن ها اشاره شده است.

آیا در مدرک تحصیلی درج می شود که فرد با آزمون یا بر اساس سوابق تحصیلی وارد دانشگاه شده است؟

خیر، بین مدارک دانشجویانی که با کنکور وارد دانشگاه می شوند و دانشجویان بدون کنکور تفاوتی ندارد.

منبع: پزشکی بدون کنکور

مشاوره تحصیلی دانتل...
ما را در سایت مشاوره تحصیلی دانتل دنبال می کنید

برچسب : پزشکی بدون کنکور در سال ۱۴۰۱, نویسنده : دانتل duntelco بازدید : 153 تاريخ : شنبه 29 مرداد 1401 ساعت: 14:18

آزمون های آزمایشی کنکور 1402 در جهت سنجش سطح مطالعاتی داوطلبان پایه های دهم، یازدهم و دوازدهم برگزار می‌شوند. تأثیر آزمون‌های آزمایشی بر کیفیت نتیجه امتحانات پایان ترم و کنکور سراسری انکارناپذیر است. درحال حاضر مؤسسه‌های متنوعی هستند که در جهت برگزاری آزمون‌های آزمایشی فعالیت دارند. این مؤسسات با توجه به کیفیت آزمون‌هایی که برگزار می‌کنند، دارای طرفداران خاص خود هستند. یکی از دغدغه‌های همیشگی داوطلبان این بوده است که در آزمون‌های آزمایشی کدام یک از مؤسسات شرکت کنند. این داوطلبان در صورت داشتن آگاهی در مورد معیارهای مورد نیاز آزمون‌های آزمایشی، موفق به انتخاب بهترین گزینه خواهند بود. در این مقاله مهم‌ترین معیارهای آزمون های آزمایشی کنکور سراسری 1402 شرح داده شده و بنام ترین و بهترین مؤسساتی که این آزمون‌ها را برگزار می‌کنند، معرفی شده­ است. برای مشاوره تحصیلی تلفنی با مشاوران مجموعه دانتل با شماره های زیر تماس بگیرید.

برای دریافت مشاوره در زمینه بهترین آزمون آزمایشی کنکور 1402 می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 02191005066 تماس بگیرید.

منبع: آزمون های آزمایشی کنکور

آزمون های آزمایشی کنکور سراسری 1402

آزمون‌های آزمایشی زمانی در پیشرفت مطالعاتی داوطلبان مؤثر خواهند بود که ویژگی‌های مورد نیاز را داشته باشند. آزمون‌های آزمایشی بر مبنای معیارها و ویژگی‌هایی که دارند، به دسته‌های بهترین و بدترین آزمون‌های آزمایشی تقسیم می‌شوند. در ادامه مهمترین معیارهای مورد نیاز برای آزمون‌های آزمایشی شرح داده شده است.

کیفیت سؤال‌های آزمون های آزمایشی

سؤال‌هایی که برای آزمون‌های آزمایشی طراحی می‌شوند، مهمترین مبنای سنجش کیفیت این آزمون‌ها هستند. سطح سؤالات طرح شده برای آزمون‌های آزمایشی می‌بایست نزدیک به سطح سؤالات آزمون کنکور باشد. به طور کلی سخت بودن سؤالات آزمون‌های آزمایشی را نمی‌توان دلیلی بر بهتر بودن کیفیت آن آزمون دانست. این موضوع ممکن است دارای هر دو جنبه مثبت و منفی باشد. سؤالات سطح بالا می‌تواند موجب افزایش مهارت داوطلب در حل مسئله و جوابدهی سریع به سؤالات سطح پایین‌تر باشد. از طرفی ساده بودن سؤالات کنکور نسبت به سؤالات آزمون آزمایشی می‌تواند داوطلب را دچار شک و تردید کند. سؤالات آزمون‌های آزمایشی می‌بایست مدیریت شده، حرفه‌ای و منطقی باشند.

مناسب بودن جامعه آماری آزمون‌های آزمایشی

همانطور که می‌دانیم کنکور سراسری دارای تعداد داوطلبان زیادی است که در متنوع‌ترین سطوح علمی به رقابت می پردازند. بدیهی است زمانی که جامعه آماری پایین باشد، داوطلب به نتیجه رضایت بخش تری می‌رسد. آزمون‌های آزمایشی زمانی نتیجه بهتری خواهند داشت که دارای جامعه آماری بالاتری باشند.

اعتبار مؤسسه برگزارکننده آزمون‌های آزمایشی

سابقه و اعتبار موسسه برگزارکننده آزمون‌های آزمایشی یکی از معیارهای مهم برای سنجش کیفیت این آزمون‌ها هستند. مؤسساتی که در طول فعالیت خود توانسته‌اند به نتایج رضایت بخشی برسند، بهترین گزینه برای انتخاب خواهند بود.

فاصله بین برگزاری آزمون‌های آزمایشی

آزمون‌های آزمایشی می‌بایست در فاصله‌های زمانی استانداردی برگزار شوند. آزمون‌های آزمایشی اگر در فاصله زمانی کوتاه‌تری برگزار شوند، حجم مطالعه کمتر شده و تأثیر لازم را نخواهند داشت. از طرفی برگزاری آزمون‌های آزمایشی با فاصله زیاد، ممکن است موجب از بین رفتن روند برنامه ریزی شود. فاصله دو هفته‌ای را می‌توان بهترین فاصله بین برگزاری آزمون‌های آزمایشی معرفی کرد.

دریافت به موقع کارنامه آزمون‌های آزمایشی و تحلیل آن

هر مؤسسه‌ای موظف است که در سریع‌ترین زمان ممکن پس از آزمون آزمایشی، کارنامه آزمون را در اختیار داوطلب قرار دهد. داوطلبان نیز پس از دریافت کارنامه لازم است آن را تحلیل کرده و با میزان پیشرفت و نقاط ضعف خود آشنا شوند. با توجه به اینکه دریافت کارنامه آزمون آزمایشی ممکن است بر روند مطالعه داوطلب تأثیر بگذارد، بهتر است این کارنامه پس از آزمون و در همان روز به دست داوطلب برسد. تأخیر در دریافت کارنامه آزمون‌های آزمایشی بدون شک موجب اختلال در فرایند مطالعه خواهد شد.

هزینه آزمون‌های آزمایشی

شاید هزینه آزمون‌های آزمایشی را بتوان مهمترین معیار برای انتخاب هر یک از آزمون‌های آزمایشی قرار داد. مؤسسات آموزشی برای برگزاری آزمون‌های آزمایشی هزینه‌هایی را از داوطلب دریافت می‌کنند. از همین رو بسیاری از داوطلبان به دلیل برخی از شرایط اقتصادی موفق به شرکت در این آزمون‌ها نمی‌شوند. البته بالا بودن هزینه‌های آزمون‌های آزمایشی دلیلی بر بالا بودن کیفیت و امتیاز آن محسوب نمی‌شود. بدین ترتیب برای انتخاب مؤسسه برگزارکننده آزمون‌های آزمایشی بهتر است هزینه‌های آن را نیز در نظر گرفت.

معرفی بهترین آزمون های آزمایشی کنکور سراسری 1402

آزمون‌های آزمایشی می‌بایست دارای یک برنامه ریزی منسجم و روان باشند. این برنامه‌ریزی‌ها و به طور کلی بودجه بندی آزمون‌های آزمایشی توسط مدیران مؤسسه مربوطه طراحی و اجرا می‌شوند. همین برنامه‌ریزی‌ها هستند که اعتبار و امتیاز مؤسسات مجری آزمون‌های آزمایشی را تعیین می‌کنند. در ادامه به معرفی برترین آزمون‌های آزمایشی که در طی سال‌ها فعالیت می‌کنند معرفی شده‌اند.

آزمون های آزمایشی کنکور سراسری 1402 | قلم چی

  • کیفیت سؤال‌ها: سؤالات طراحی شده در آزمون‌های آزمایشی قلم چی عموماً دارای سطح بالاتری نسبت به سؤالات کنکور سراسری هستند.
  • جامعه آماری: آزمون‌های آزمایشی قلم چی با توجه به سابقه‌ای که دارند، دارای بالاترین جامعه آماری هستند.
  • فاصله بین آزمون‌ها: فاصله بین آزمون‌های آزمایشی قلم چی دو هفته است.
  • کارنامه آزمون: کارنامه آزمون‌های آزمایشی قلم چی در حدود 5 ساعت پس از آزمون با تمام جزئیات قابل دسترسی است.
  • هزینه آزمون: آزمون‌های آزمایشی قلم چی دارای هزینه بالاتری نسبت به سایر آزمون‌های آزمایشی هستند.

آزمون‌های آزمایشی کنکور سراسری 1402 | گاج

  • کیفیت سؤال‌ها: آزمون‌های آزمایشی گاج دارای سطح سؤالات جدیدتری هستند. البته این آزمون‌ها هنوز جای پیشرفت را در خود دارند.
  • جامعه آماری: جامعه آماری آزمون‌های آزمایشی گاج را می‌توان روز به روز رو به پیشرفت دانست.
  • فاصله بین آزمون‌ها: آزمون‌های آزمایشی گاج به طور معمول هر دو هفته یکبار برگزار می‌شوند.
  • کارنامه آزمون: داوطلب با شرکت در آزمون‌های آزمایشی گاج, علاوه بر کارنامه هر آزمون، یک کارنامه کلی در هر نیمسال دریافت می‌کند.
  • هزینه آزمون: هزینه آزمون‌های آزمایشی گاج از آزمون‌های آزمایشی قلم چی پایین‌تر است.

آزمون های آزمایشی کنکور سراسری 1402 | گزینه 2

  • کیفیت سؤال‌ها: آزمون‌های آزمایشی گزینه 2 دارای استانداردترین و ایده ­آل ترین سؤالات هستند.
  • جامعه آماری: آزمون‌های آزمایشی گزینه 2 پس از آزمون‌های آزمایشی قلم چی دارای بالاترین جامعه آماری هستند.
  • فاصله بین آزمون‌ها: آزمون‌های آزمایشی گزینه دو هر سه هفته یکبار برگزار می‌شوند. این آزمون‌ها از نظر برنامه ریزی و بودجه بندی دارای ضعف‌هایی هستند که موجب کاستن کیفیت آنها شده است.
  • کارنامه آزمون: آزمون آزمایشی گزینه 2 عملکرد خوبی در رابطه با ارائه کارنامه دارد. داوطلب با دریافت کارنامه این آزمون قادر است تا به تحلیل خوبی از میزان پیشرفت خود برسد.
  • هزینه آزمون: آزمون‌های آزمایشی گزینه 2 دارای هزینه به صرفه‌تری نسبت به سایر آزمون‌ها هستند. شرکت در آزمون آزمایشی گزینه 2 به صورت آنلاین نیز رایگان است.

آزمون‌های آزمایشی کنکور سراسری 1402 | سنجش

  • کیفیت سؤال‌ها: آزمون‌های آزمایشی سنجش دارای سطح سؤالات متوسطی هستند. البته این آزمون‌ها در مقایسه با سایر آزمون‌های آزمایشی توانسته‌اند به سؤالات کنکور سراسری شباهت بیشتری داشته باشند.
  • جامعه آماری: آزمون‌های آزمایشی سنجش دارای دو نوع آزمون غیرجامع و جامع هستند. آزمون‌های جامع سازمان سنجش دارای جامعه آماری خوبی هستند. در مقابل آزمون‌های غیرجامع سنجش از کیفیت مناسبی برخوردار نیستند.
  • فاصله بین آزمون‌ها: آزمون‌های آزمایشی سنجش با فاصله زیادی از هم برگزار می‌شوند که این نکته از دید برخی‌ها به یکی از نقاط ضعف این آزمون‌ها تبدیل شده است.
  • کارنامه آزمون: ارائه کارنامه آزمون‌های آزمایشی سنجش دارای تأخیر بیشتری نسبت به سایر آزمون‌ها است.
  • هزینه آزمون: آزمون‌های آزمایشی سنجش دارای کمترین هزینه در مقایسه با سایر آزمون‌های آزمایشی هستند.

برای دریافت مشاوره در زمینه بهترین آزمون آزمایشی کنکور 1402 می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 02191005066 تماس بگیرید.

منبع: آزمون های آزمایشی کنکور

مشاوره تحصیلی دانتل...
ما را در سایت مشاوره تحصیلی دانتل دنبال می کنید

برچسب : آزمون های آزمایشی کنکور, نویسنده : دانتل duntelco بازدید : 134 تاريخ : شنبه 29 مرداد 1401 ساعت: 14:08

آشنایی با روش های صحیح مطالعه کنکور سراسری به شما کمک می‌کند تا مطالب را بهتر یاد بگیرید و یاداوری مناسب تری هم در جلسه آزمون داشته باشید. بعضی از دانش آموزان ساعات بسیاری را به درس خواندن اختصاص می‌دهند، اما به این دلیل که شیوه صحیح مطالعه را نمی دانند به اندازه زمانی که صرف می کنند، نتیجه نمی گیرند. در این مطلب سعی می کنیم تا راهکارهایی را برای رسیدن به یک مطالعه موفق با یکدیگر و شیوه صحیح مطالعه کنکور سراسری 1402 بررسی کنیم.

برای دریافت مشاوره در زمینه شیوه های صحیح مطالعه کنکور سراسری 1402 می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 02191005066 تماس بگیرید.

منبع: روش صحیح مطالعه کنکور سراسری 

شیوه های صحیح مطالعه کنکور 1402

نخستین قدم برای شروع هرکاری، این است که از خودتان بپرسید: (چرا این کار را انجام می دهم؟). وقتی شما اهداف خود را از انجام یک کار مشخص کرده باشید، با کیفیت بهتری آن را انجام می دهید. به عبارتی می توان گفت، هدف داشتن، به شما انگیزه می دهد و انگیزه، کیفیت کار را افزایش می دهد.

سعی کنید پیش از شروع مطالعه، اهداف مشخصی از مطالعتان را، برای خود در نظر بگیرید. کمک گرفتن از مشاوران تحصیلی به شما در پیدا کردن اهداف و برنامه ریزی راه های رسیدن به آن، کمک خواهد کرد.

بخوانید: جمع بندی کنکور 1402

روش های صحیح مطالعه کنکور سراسری 1402

روش پس خبا، سبکی از مطالعه را به شما آموزش می دهد که درصورت استفاده از آن، کیفیت مطالعه و یادگیری در شما به مراتب افزایش پیدا می کند. این روش از 5 مرحله متفاوت تشکیل شده است  که آنها را با یکدیگر بررسی می کنیم.

یک آشنایی کلی( پیش مطالعه)    

مطلبی که قرار است مطالعه کنید را یکبار به صورت روزنامه وار از اول تا آخر بخوانید. به تیترها، جداول یا تصاویری که می بینید، نگاهی کلی داشته باشید. چکیده ابتدای فصل یا خلاصه ای که در آخر آمده است را بررسی کنید.در این بخش به هیچ عنوان لازم نیست جزئیات و اسامی را یاد بگیرید. صرفا سعی کنید با کلیات موضوع آشنا شوید.

نقشه راه را ترسیم کنید (سوال کردن)

بعد از اینکه یک مطالعه کلی از مطالب داشتید، برای خودتان به این سوالات پاسخ دهید. موضوع اصلی این مطلب چیست؟ قرار است چه چیزهایی را، راجع به موضوع اصلی یاد بگیریم؟ کلیاتی که از مطلب فهمیده اید را یکبار با خودتان مرور کنید.

تا این مرحله شما می بایست یک آشنایی نسبی با مطالب پیدا کرده باشید و بدانید که در این مطلب قرار است چه چیزهایی را یاد بگیرید. کلیات موضوع باید در ذهنتان به خوبی نقش پیدا کرده باشد.

یکبار دیگر، با دقت بیشتر (خواندن)

اکنون نوبت آن رسیده که با دقت بیشتری مطالب را بررسی کنید. یکبار دیگر شروع به مطالعه کنید، زیر نکات مهم خط بکشید، جزئیات را بادقت حفظ کنید و اگر لازم می دانید، نکاتی را داخل متن کتاب یادداشت کنید. این مرحله اصلی ترین بخش مطالعه است، در نتیجه سعی کنید به خوبی از پس انجام آن بربیایید.

بخوانید: منابع کنکور سراسری 1402

توقف کنید (به خود پس دادن)

پیش از اینکه کل حجم درنظر گرفته شده را مطالعه کنید، در برخی از قسمت ها توقف کنید. آنچه خوانده اید را یکبار برای خودتان توضیح دهید. سعی کنید یاد گرفته هایتان را تثبیت کنید. در صورتی که آنچه خوانده اید را به خوبی فهمیده اید، به سراغ مطالعه سایر بخش ها بروید.

از خودتان امتحان بگیرید (آزمون)

وقتی با روش بالا، کل مطلب را مطالعه کردید، یک بار از خودتان بخواهید که هرچه یاد گرفته اید را بیان کنید. سپس با کتاب درسی بررسی کنید و ببینید که آیا قسمتی را جا نینداخته اید؟ در این قسمت می توانید به جای مرور مجدد، سوالات آخر فصل را بررسی کنید و ببینید که آیا می توانید به آنها جواب دهید یا خیر

بخوانید: تست زنی شانسی

روش صحیح مطالعه کنکور سراسری 1402 | راهکارهای مناسب

ارتباط ها را پیدا کنید

یک مطالعه، در صورتی تبدیل به یک یادگیری عمیق می شود که شما بتوانید میان موضوعات مختلف ارتباط برقرار کنید. در غیر اینصورت شما صرفا تعدادی محفوظات جدا از هم را در ذهنتان دارید که دیر یا زود فراموش می شوند. سعی کنید بین بخش های مختلف مطالبی که خوانده اید یک ربط منطقی پیدا کنید. چرا نویسنده آنها را در کنار هم آورده است؟

خلاصه کنید

خلاصه نویسی، راهکاری است که اگر به درستی استفاده شود، می تواند فرایند مطالعه را تا حد زیادی بهبود ببخشد اما اگر به شکل صحیح از آن استفاده نکنید، صرفا بخش زیادی از وقت شما را از بین می برد. برای خلاصه نویسی سعی کنید، مطالب را به شکل خلاصه، موردی و تیترهای مهم مشخص کنید. اگر قرار است نوشته های کتاب را یکبار دیگر از اول بنویسید، سعی کنید داخل کتاب علامت گذاری کنید.

به علاوه معمولا توصیه می شود که در اولین مرتبه از مطالعه یک موضوع، خلاصه نویسی را انجام ندهید. این کار را به دفعات دیگری که برای مرور مطالب آماده می شوید بسپارید. زیرا در این زمان ها، تسلط شما روی مطالب بالاتر رفته و خلاصه نویسی زمان کمتری از شما می گیرد.

مرورهای مناسب

شرط اینکه یک موضوع جدید وارد حافظه بلندمدت شده و برای همیشه باقی بماند این است که در زمان های مناسب آن را مرور کنید. مرورها گاهی اوقات می بایست به صورت مطالعه مجدد و گاهی اوقات باید به صورت حل تمرین و تست زنی باشد.کمک گرفتن از یک مشاور تحصیلی مناسب، به شما در ارتباط با زمان های لازم برای مرور و شیوه های مناسب مرور، کمک خواهد کرد.

بخوانید: شیوه های صحیح تست زنی

شیوه صحیح مطالعه کنکور سراسری 1402 | موارد ممنوعه

برای اینکه مطالعه موفقی داشته باشید، علاوه براینکه برخی راهکارها را باید انجام دهید، بعضی کارها را نباید انجام دهید که در ادامه آنها را باهم بررسی می کنیم.

مطالعه طولانی

مدت زمان مطالعه شما باید بین یک ساعت و نیم تا نهایتا دو ساعت، باشد و پس از آن می بایست حداقل یک ربع را برای استراحت در نظر بگیرید. در غیر اینصورت ذهن شما خسته شده و کیفیت مطالعه پایین می آید.

تمرکز تقسیم شده

در هنگام مطالعه از انجام کارهای دیگری مثل چک کردن تلفن همراه، نگاه کردن به تلویزیون، گوش دادن موسیقی یا هرکار دیگری بپرهیزید. انجام هرکار دیگری در کنار مطالعه به این معناست که شما از مغزتان می خواهید، توجه خود را علاوه بر درس به موضوعات دیگری نیز اختصاص دهد. در نتیجه سرعت یادگیری پایین می آید یا مطالبی که مطالعه می کنید با مطالبی که از کارهای دیگر وارد مغزتان می شود، اختلاط پیدا می کند.

شب بیداری

یک عادت بسیار اشتباه، بیدار ماندن شبانه برای مطالعه است. مغز شما علاوه بر اینکه زمانی را برای یادگیری احتیاج دارد، به زمانی برای استراحت و تثبیت مطالب آموخته شده، نیاز دارد. در صورتیکه استراحت و خواب کافی را از ذهنتان دریغ کنید، احتمالا برخی مطالب را فراموش خواهید کرد و یا قدرت تمرکز شما کاهش پیدا می کند.

بخوانید: بهترین شیوه تست زنی کنکور سراسری

روش صحیح مطالعه کنکور سراسری 1402 | سوالات متداول

1.مدت زمان هر تایم مطالعه چقدر باید باشد؟

این میزان با توجه به آمادگی شما برای مطالعه مشخص می شود. بین 45 دقیقه برای کسانی که به سرعت حواسشان پرت می شود، تا دو ساعت برای افرادی که می توانند طولانی مدت و بدون خستگی مشغول مطالعه باشند در نظر گرفته می شود. با این حال از نظر بیشتر روانشناسان تربیتی و مشاوران تحصیلی، بهتر است پس از هر یک ساعت و نیم مطالعه، زمانی را استراحت کنید

2.چرا شب بیداری، کیفیت مطالعه را کاهش می دهد؟

خواب شبانه برای تثبیت مطالبی که یاد گرفته اید، بسیار لازم است. همچنین خستگی توانایی تمرکز شما را کاهش می دهد. در نتیجه بهتر است خواب کافی را در برنامه مطالعاتی خود لحاظ کنید.

برای دریافت مشاوره در زمینه روش های صحیح مطالعه کنکور 1402 می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 02191005066 تماس بگیرید.

منبع: روش صحیح مطالعه کنکور سراسری 

مشاوره تحصیلی دانتل...
ما را در سایت مشاوره تحصیلی دانتل دنبال می کنید

برچسب : روش صحیح مطالعه کنکور سراسری 1402, نویسنده : دانتل duntelco بازدید : 103 تاريخ : جمعه 28 مرداد 1401 ساعت: 10:52

آزمون های آزمایشی کنکور 1402 در جهت سنجش سطح مطالعاتی داوطلبان پایه های دهم، یازدهم و دوازدهم برگزار می‌شوند. تأثیر آزمون‌های آزمایشی بر کیفیت نتیجه امتحانات پایان ترم و کنکور سراسری انکارناپذیر است. درحال حاضر مؤسسه‌های متنوعی هستند که در جهت برگزاری آزمون‌های آزمایشی فعالیت دارند. این مؤسسات با توجه به کیفیت آزمون‌هایی که برگزار می‌کنند، دارای طرفداران خاص خود هستند. یکی از دغدغه‌های همیشگی داوطلبان این بوده است که در آزمون‌های آزمایشی کدام یک از مؤسسات شرکت کنند. این داوطلبان در صورت داشتن آگاهی در مورد معیارهای مورد نیاز آزمون‌های آزمایشی، موفق به انتخاب بهترین گزینه خواهند بود. در این مقاله مهم‌ترین معیارهای آزمون های آزمایشی کنکور سراسری 1402 شرح داده شده و بنام ترین و بهترین مؤسساتی که این آزمون‌ها را برگزار می‌کنند، معرفی شده­ است. برای مشاوره تحصیلی تلفنی با مشاوران مجموعه دانتل با شماره های زیر تماس بگیرید.

برای دریافت مشاوره در زمینه بهترین آزمون آزمایشی کنکور 1402 می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 02191005066 تماس بگیرید.

منبع: آزمون های آزمایشی کنکور

آزمون های آزمایشی کنکور سراسری 1402

آزمون‌های آزمایشی زمانی در پیشرفت مطالعاتی داوطلبان مؤثر خواهند بود که ویژگی‌های مورد نیاز را داشته باشند. آزمون‌های آزمایشی بر مبنای معیارها و ویژگی‌هایی که دارند، به دسته‌های بهترین و بدترین آزمون‌های آزمایشی تقسیم می‌شوند. در ادامه مهمترین معیارهای مورد نیاز برای آزمون‌های آزمایشی شرح داده شده است.

کیفیت سؤال‌های آزمون های آزمایشی

سؤال‌هایی که برای آزمون‌های آزمایشی طراحی می‌شوند، مهمترین مبنای سنجش کیفیت این آزمون‌ها هستند. سطح سؤالات طرح شده برای آزمون‌های آزمایشی می‌بایست نزدیک به سطح سؤالات آزمون کنکور باشد. به طور کلی سخت بودن سؤالات آزمون‌های آزمایشی را نمی‌توان دلیلی بر بهتر بودن کیفیت آن آزمون دانست. این موضوع ممکن است دارای هر دو جنبه مثبت و منفی باشد. سؤالات سطح بالا می‌تواند موجب افزایش مهارت داوطلب در حل مسئله و جوابدهی سریع به سؤالات سطح پایین‌تر باشد. از طرفی ساده بودن سؤالات کنکور نسبت به سؤالات آزمون آزمایشی می‌تواند داوطلب را دچار شک و تردید کند. سؤالات آزمون‌های آزمایشی می‌بایست مدیریت شده، حرفه‌ای و منطقی باشند.

مناسب بودن جامعه آماری آزمون‌های آزمایشی

همانطور که می‌دانیم کنکور سراسری دارای تعداد داوطلبان زیادی است که در متنوع‌ترین سطوح علمی به رقابت می پردازند. بدیهی است زمانی که جامعه آماری پایین باشد، داوطلب به نتیجه رضایت بخش تری می‌رسد. آزمون‌های آزمایشی زمانی نتیجه بهتری خواهند داشت که دارای جامعه آماری بالاتری باشند.

اعتبار مؤسسه برگزارکننده آزمون‌های آزمایشی

سابقه و اعتبار موسسه برگزارکننده آزمون‌های آزمایشی یکی از معیارهای مهم برای سنجش کیفیت این آزمون‌ها هستند. مؤسساتی که در طول فعالیت خود توانسته‌اند به نتایج رضایت بخشی برسند، بهترین گزینه برای انتخاب خواهند بود.

فاصله بین برگزاری آزمون‌های آزمایشی

آزمون‌های آزمایشی می‌بایست در فاصله‌های زمانی استانداردی برگزار شوند. آزمون‌های آزمایشی اگر در فاصله زمانی کوتاه‌تری برگزار شوند، حجم مطالعه کمتر شده و تأثیر لازم را نخواهند داشت. از طرفی برگزاری آزمون‌های آزمایشی با فاصله زیاد، ممکن است موجب از بین رفتن روند برنامه ریزی شود. فاصله دو هفته‌ای را می‌توان بهترین فاصله بین برگزاری آزمون‌های آزمایشی معرفی کرد.

دریافت به موقع کارنامه آزمون‌های آزمایشی و تحلیل آن

هر مؤسسه‌ای موظف است که در سریع‌ترین زمان ممکن پس از آزمون آزمایشی، کارنامه آزمون را در اختیار داوطلب قرار دهد. داوطلبان نیز پس از دریافت کارنامه لازم است آن را تحلیل کرده و با میزان پیشرفت و نقاط ضعف خود آشنا شوند. با توجه به اینکه دریافت کارنامه آزمون آزمایشی ممکن است بر روند مطالعه داوطلب تأثیر بگذارد، بهتر است این کارنامه پس از آزمون و در همان روز به دست داوطلب برسد. تأخیر در دریافت کارنامه آزمون‌های آزمایشی بدون شک موجب اختلال در فرایند مطالعه خواهد شد.

هزینه آزمون‌های آزمایشی

شاید هزینه آزمون‌های آزمایشی را بتوان مهمترین معیار برای انتخاب هر یک از آزمون‌های آزمایشی قرار داد. مؤسسات آموزشی برای برگزاری آزمون‌های آزمایشی هزینه‌هایی را از داوطلب دریافت می‌کنند. از همین رو بسیاری از داوطلبان به دلیل برخی از شرایط اقتصادی موفق به شرکت در این آزمون‌ها نمی‌شوند. البته بالا بودن هزینه‌های آزمون‌های آزمایشی دلیلی بر بالا بودن کیفیت و امتیاز آن محسوب نمی‌شود. بدین ترتیب برای انتخاب مؤسسه برگزارکننده آزمون‌های آزمایشی بهتر است هزینه‌های آن را نیز در نظر گرفت.

معرفی بهترین آزمون های آزمایشی کنکور سراسری 1402

آزمون‌های آزمایشی می‌بایست دارای یک برنامه ریزی منسجم و روان باشند. این برنامه‌ریزی‌ها و به طور کلی بودجه بندی آزمون‌های آزمایشی توسط مدیران مؤسسه مربوطه طراحی و اجرا می‌شوند. همین برنامه‌ریزی‌ها هستند که اعتبار و امتیاز مؤسسات مجری آزمون‌های آزمایشی را تعیین می‌کنند. در ادامه به معرفی برترین آزمون‌های آزمایشی که در طی سال‌ها فعالیت می‌کنند معرفی شده‌اند.

آزمون های آزمایشی کنکور سراسری 1402 | قلم چی

  • کیفیت سؤال‌ها: سؤالات طراحی شده در آزمون‌های آزمایشی قلم چی عموماً دارای سطح بالاتری نسبت به سؤالات کنکور سراسری هستند.
  • جامعه آماری: آزمون‌های آزمایشی قلم چی با توجه به سابقه‌ای که دارند، دارای بالاترین جامعه آماری هستند.
  • فاصله بین آزمون‌ها: فاصله بین آزمون‌های آزمایشی قلم چی دو هفته است.
  • کارنامه آزمون: کارنامه آزمون‌های آزمایشی قلم چی در حدود 5 ساعت پس از آزمون با تمام جزئیات قابل دسترسی است.
  • هزینه آزمون: آزمون‌های آزمایشی قلم چی دارای هزینه بالاتری نسبت به سایر آزمون‌های آزمایشی هستند.

آزمون‌های آزمایشی کنکور سراسری 1402 | گاج

  • کیفیت سؤال‌ها: آزمون‌های آزمایشی گاج دارای سطح سؤالات جدیدتری هستند. البته این آزمون‌ها هنوز جای پیشرفت را در خود دارند.
  • جامعه آماری: جامعه آماری آزمون‌های آزمایشی گاج را می‌توان روز به روز رو به پیشرفت دانست.
  • فاصله بین آزمون‌ها: آزمون‌های آزمایشی گاج به طور معمول هر دو هفته یکبار برگزار می‌شوند.
  • کارنامه آزمون: داوطلب با شرکت در آزمون‌های آزمایشی گاج, علاوه بر کارنامه هر آزمون، یک کارنامه کلی در هر نیمسال دریافت می‌کند.
  • هزینه آزمون: هزینه آزمون‌های آزمایشی گاج از آزمون‌های آزمایشی قلم چی پایین‌تر است.

آزمون های آزمایشی کنکور سراسری 1402 | گزینه 2

  • کیفیت سؤال‌ها: آزمون‌های آزمایشی گزینه 2 دارای استانداردترین و ایده ­آل ترین سؤالات هستند.
  • جامعه آماری: آزمون‌های آزمایشی گزینه 2 پس از آزمون‌های آزمایشی قلم چی دارای بالاترین جامعه آماری هستند.
  • فاصله بین آزمون‌ها: آزمون‌های آزمایشی گزینه دو هر سه هفته یکبار برگزار می‌شوند. این آزمون‌ها از نظر برنامه ریزی و بودجه بندی دارای ضعف‌هایی هستند که موجب کاستن کیفیت آنها شده است.
  • کارنامه آزمون: آزمون آزمایشی گزینه 2 عملکرد خوبی در رابطه با ارائه کارنامه دارد. داوطلب با دریافت کارنامه این آزمون قادر است تا به تحلیل خوبی از میزان پیشرفت خود برسد.
  • هزینه آزمون: آزمون‌های آزمایشی گزینه 2 دارای هزینه به صرفه‌تری نسبت به سایر آزمون‌ها هستند. شرکت در آزمون آزمایشی گزینه 2 به صورت آنلاین نیز رایگان است.

آزمون‌های آزمایشی کنکور سراسری 1402 | سنجش

  • کیفیت سؤال‌ها: آزمون‌های آزمایشی سنجش دارای سطح سؤالات متوسطی هستند. البته این آزمون‌ها در مقایسه با سایر آزمون‌های آزمایشی توانسته‌اند به سؤالات کنکور سراسری شباهت بیشتری داشته باشند.
  • جامعه آماری: آزمون‌های آزمایشی سنجش دارای دو نوع آزمون غیرجامع و جامع هستند. آزمون‌های جامع سازمان سنجش دارای جامعه آماری خوبی هستند. در مقابل آزمون‌های غیرجامع سنجش از کیفیت مناسبی برخوردار نیستند.
  • فاصله بین آزمون‌ها: آزمون‌های آزمایشی سنجش با فاصله زیادی از هم برگزار می‌شوند که این نکته از دید برخی‌ها به یکی از نقاط ضعف این آزمون‌ها تبدیل شده است.
  • کارنامه آزمون: ارائه کارنامه آزمون‌های آزمایشی سنجش دارای تأخیر بیشتری نسبت به سایر آزمون‌ها است.
  • هزینه آزمون: آزمون‌های آزمایشی سنجش دارای کمترین هزینه در مقایسه با سایر آزمون‌های آزمایشی هستند.

برای دریافت مشاوره در زمینه بهترین آزمون آزمایشی کنکور 1402 می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 02191005066 تماس بگیرید.

منبع: آزمون های آزمایشی کنکور

مشاوره تحصیلی دانتل...
ما را در سایت مشاوره تحصیلی دانتل دنبال می کنید

برچسب : آزمون های آزمایشی کنکور 1402, نویسنده : دانتل duntelco بازدید : 120 تاريخ : جمعه 28 مرداد 1401 ساعت: 10:49

ثبت نام پزشکی بدون کنکور ۱۴۰۱ راست یا دروغ ؟ پزشکی در سال‌های اخیر پرمخاطب ترین رشته کنکور بوده است. بسیاری از داوطلبین رویای پزشک شدن را در سر می‌پرورانند؛ سوال مهم متقاضیان در مورد نحوه ورود به این رشته است. آیا می‌توان بدون آزمون 1401 و بر اساس سوابق تحصیلی وارد رشته پزشکی شد؟ با توجه به اینکه طی سالیان اخیر تاثیر معدل بر کنکور بیشتر شده و پذیرش بر اساس سوابق تحصیلی گسترده شده است داوطلبان امید دارند تا رشته های پزشکی و پیراپزشکی نیز بصورت بدون کنکور ارائه شوند. در این مقاله به دغدغه این گروه از داوطلبین پرداخته ایم.

 

منبع: پزشکی بدون کنکور

ثبت نام بدون کنکور رشته های پزشکی ۱۴۰۱

از نیمه دوم سال تحصیلی97 (بهمن ماه)، این امکان برای دانش‌آموزان پیش آمد که بدون آزمون و بر اساس سوابق تحصیلی وارد دانشگاه‌ها شوند. دانشگاه‌ها و رشته‌هایی که به این طریق دانشجو می‌پذیرند، هرسال در دو نوبت، ترم پاییز و ترم زمستان، فراخوانی را برای ثبت نام منتشر می‌کنند. توجه داشته باشید که این فراخوان و اطلاع رسانی مجزای از ثبت نام کنکور سراسری صورت می‌گیرد.

 

در ایران در هیچ دانشگاهی حتی پردیس کیش امکان تحصیل در رشته پزشکی به صورت بدون کنکور امکان پذیر نیست

 

متقاضیان می‌توانند در دوره‌های روزانه، شبانه، پردیس خودگردان و یا دانشگاه‌های پیام نور یا موسسات غیر انتفاعی در این طرح شرکت کنند. با این‌حال لازم است هر ساله، لیست رشته‌ها و دانشگاه‌هایی که شامل این طرح می‌شوند را مورد بررسی قرار‌دهید. چرا که ممکن است هر سال رشته‌هایی به این لیست اضافه و یا از آن کم شوند و به طور قطعی نمی توان راجع به رشته‌ها و دانشگاه‌های این طرح صحبت کرد. یکی از رشته هایی که برای بسیاری از داوطلبین تحصیل بدون کنکور مورد سوال است، پزشکی بدون کنکور می‌باشد.

تنها راه ورود به رشته پزشکی در دانشگاه سراسری، از طریق کنکورسراسری است؛ تا به امروز، طرح پزشکی بدون کنکور عملی نشده‌است. اگرچه رشته‌های پزشکی، دندان پزشکی و داروسازی که رشته‌های اصلی و پرطرفدار گروه تجربی هستند، در هیچ یک از دانشگاه‌های سراسری، پردیس و آزاد، بدون کنکور دانشجو نمی‌پذیرد، با این‌حال دانشگاه آزاد هر ساله برخی رشته‌های پزشکی نظیر دامپزشکی و یا میکروبیولوژی را در لیست پذیرش بدون کنکور قرار می‌دهد. برای اطلاع از مدارک لازم ثبت نام بدون کنکور کلیک کنید.

 

 

تحصیل در رشته‌های پیراپزشکی بدون کنکور ۱۴۰۱

برخلاف رشته‌های پزشکی ، رشته‌های پیراپزشکی در دانشگاه‌های کشور بدون آزمون ثبت نام به عمل می‌آورند. برای ثبت نام در رشته‌های پیراپزشکی شما می‌بایست در کنکور تجربی شرکت کنید و در هنگام انتخاب رشته کد رشته‌هایی از دفترچه را برگزینید که بر اساس سوابق تحصیلی دنشجو می‌پذیرند. البته باید توجه داشت که قبولی و ادامه تحصیل در رشته‌های پیراپزشکی، منوط به شرایط مشخصی است که در ادامه توضیح خواهیم داد.

مدرک دیپلم و یا پیش دانشگاهی نظام قدیم یا جدیدانجام مصاحبه در دانشگاه و دریافت نمره قبولی
داشتن حداقل معدل 15تا پایان یافتن دوران تعهد کاری، فرد اجازه ادامه تحصیل را ندارد.
داشتن حداکثر 25سال سن و برای آقایانی که خدمت سربازی را گذرانده‌اند، حداکثر 27 سال سنبا پایان یافتن تحصیل در این دوره، مدرک کاردانی دریافت می‌کنید.
بومی بودن. به این معنا که فرد صرفا در استان محل زندگی خود، می تواند درخواست تحصیل داشته باشد. برای دانش آموزانی که سه سال دبیرستان را در یک شهر نبوده‌اند، استان زادگاهشان در نظر گرفته می‌شود.

لیست رشته‌های پیراپزشکی و پزشکی بدون کنکور ۱۴۰۱

در جدول زیر لیست رشته‌های پزشکی که متوان به صورت بدون کنکور در آن تحصیل کرد را نام برده‌ایم. به جز این رشته‌ها در هیچ رشته‌ی دیگر پزشکی و پیراپزشکی به صورت بدون کنکور دانشجو پذیرفته نمی شود. البته همانطورکه گفته شد، ممکن است این رشته‌ها، هرسال تغییراتی داشته باشد و تا پیش از انتشار فراخوان دانشگاه‌ها نمی‌توان در این زمینه اظهار نظر قطعی کرد.

کاردانی اتاق‌عملگیاه پزشکیکاردانی هوشبریکاردانی علوم آزمایشگاهی
کاردانی تجهیزات فنی اتاق‌عملکاردانی دامپزشکیکاردانی ماماییبهداشت عمومی
کاردانی آزمایشگاه تشخیص پزشکیمهندسی پزشکیبهداشت حرفه‌ایکاردانی سلامت دندان

شرایط ثبت نام پزشکی بدون کنکور ۱۴۰۱

✅ داوطلبان باید دارای  مدرک دیپلم نظام جدید یا مدرک دیپلم و پیش دانشگاه نظام قدیم باشند.

✅ حئاقل معدل لازم 15 می باشد.

✅ حدکثر سن داوطلب 25 سال می باشد. (داوطلبان آقا که دارای کارت پایان خدمت هستند تا 27 سال می باشد)

✅ فارغ التحصیلان و دانشجویان تمام دانشگاه های کشور اجازه ثبت نام را ندارند.

✅ مدت تعهد خدمت سه برابر زمان تحصیل در رشته‌های بدون کنکور پیراپزشکی می باشد.

 

 

شهریه ثبت نام پزشکی بدون کنکور ۱۴۰۱

شهریه بدون کنکور پزشکی در سال 1401 هنوز اعلام نشده است. شما می توانید با سایت دانتل همراه باشید تا سریع تر از همه به محظ اعلام شدن شهریه از آن با خبر شوید.

تحصیل پزشکی بدون کنکور در خارج از کشور

یکی از راه‌های تحصیل در رشته پزشکی بدون کنکور، مهاجرت به کشورهای دیگر است. البته مهاجرت و تحصیل در کشورهای مطرح، اگرچه با کنکور ایران ارتباطی ندارند با اینحال مدرک زبان و شرایط خاصی را دارا هستند که چندان هم راحت نیست!  برخی از دانشگاه‌های مطرح، نظیر دانشگاه‌های پزشکی کشور کانادا، پیش از پذیرش شما آزمون ورودی برگزار می‌کنند. برای اطلاع از شهریه پزشکی بدون کنکور کلیک کنید.

همچنین برای دانشجویان مشغول به تحصیل در خارج از کشور، شرایطی فراهم شده تا درصورت تمایل بتوانند به تحصیل در داخل کشور ادامه دهند. با بالا رفتن قیمت ارز، بسیاری از خانواده‌ها از عهده تامین مخارج تحصیل فرزندانشان در خارج از کشور برنمی‌آیند و تقاضا برای بازگشت به کشور در حال فزونی یافتن است. چنانچه دانشجویان واجد شرایط زیر باشند، می‌توانند برای بازگشت به کشور و ادامه تحصیل در داخل اقدام کنند.

1. معدل کتبی دیپلم، حداقل 16

2. معدل پیش دانشگاهی حداقل 17

3. دانشگاه مبدا مورد تایید وزارت بهداشت ایران باشد

4. کسب معدل حداقل 15 در دانشگاه خارج

5. شروع به تحصیل خارج از کشور در دوره‌های اصلی پزشکی تا قبل از تیر ماه سال 97

6. گذراندن حداقل 36 واحد درسی

همان‌طور که در این مطلب بارها تکرار شد، تنها راه تحصیل در رشته‌های پزشکی در داخل کشور، آزمون سراسری می‌باشد و صرفا در رشته‌های پیراپزشکی می‌توانید با استناد به سوابق تحصیلی وارد دانشگاه شوید. علی رغم واضح بودن این قانون، عده‌ای از افراد سودجو به هر طریقی قصد سواستفاده از شما را خواهند داشت. به خاطر داشته باشید که تنها مرجع رسمی اعلام قوانین و شرایط ورود به دانشگاه‌ها وزارت سنجش است و سایرین نمی‌توانند مطلبی مغایر با اصول این سازمان مطرح کنند. چنانچه تحصیل در رشته پزشکی به صورت بدون آزمون سوالی دارید، می توانید برای دریافت پاسخ سوالات خود از با شماره زیر تماس بگیرد و با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی تلفنی دانتل در ارتباط باشید.

 

برای دریافت مشاوره در زمینه ثبت نام پزشکی بدون آزمون 1401 می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 91005066-021 تماس بگیرید.

 

سوالات متداول

آیا امکان تحصیل بدون کنکور در رشته پزشکی وجود دارد؟

خیر تنها راه تحصیل در رشته پزشکی شرکت در کنکور سراسری است.

چه رشته های پیراپزشکی، بدون کنکور قابل تحصیل هستند؟

رشته هایی نظیر هوشبری، مامایی، سلامت دندان و … که در متن مقاله به آن ها اشاره شده است.

آیا در مدرک تحصیلی درج می شود که فرد با آزمون یا بر اساس سوابق تحصیلی وارد دانشگاه شده است؟

خیر، بین مدارک دانشجویانی که با کنکور وارد دانشگاه می شوند و دانشجویان بدون کنکور تفاوتی ندارد.

منبع: پزشکی بدون کنکور

مشاوره تحصیلی دانتل...
ما را در سایت مشاوره تحصیلی دانتل دنبال می کنید

برچسب : پزشکی بدون کنکور ۱۴۰۱, نویسنده : دانتل duntelco بازدید : 105 تاريخ : جمعه 28 مرداد 1401 ساعت: 10:44

زمان ثبت نام کنکور سراسری 1402 از سوی سازمان سنجش آموزش کشور اعلام می شود. علاقه مندان به شرکت در آزمون سراسری 1402 باید در تاریخ هایی که در سایت سنجش اطلاع رسانی می شود، مراحل نام نویسی خود را تکمیل کنند. از آنجایی که آزمون سراسری 1402 دو بار در سال برگزار خواهد شد، جهت نام نویسی در این آزمون نیز دو بازه زمانی اعلام می شود و متقاضیان می توانند متناسب با میزان آمادگی خود در یکی از این دو آزمون و یا هر دو نام نویسی کنند. برای اطلاع از زمان ثبت نام کنکور سراسری 1402 تا انتهای این مقاله همراه ما باشید.

منبع: زمان ثبت نام کنکور سراسری

زمان ثبت نام کنکور سراسری ۱۴۰۲

در صورتی که از داوطلبان آزمون سراسری 1402 باشید، حتما اطلاع دارید که از سال 1402 تغییرات بسیاری در این آزمون اعمال می گردد که یکی از آن ها برگزاری این آزمون دو بار در سال است. تمامی جزئیات مرتبط با برگزاری آزمون سراسری از جمله زمان ثبت نام کنکور 1402 از سوی سایت سازمان سنجش آموزش کشور اطلاع رسانی می شود.

نوبت کنکورزمان ثبت نام زمان برگزاری آزمون
کنکور بهمن ماه ۱۴۰۱8 تا 14 آبان ماه ۱۴۰۱29 و 30 دی 1401 
کنکور تیر ماه ۱۴۰۲15 الی 21 فروردین ماه 140214 و 15 تیر 1402

دفترچه ثبت نام کنکور سراسری در همان روز یا چند رو قبل از نام نویسی منشتر می شود و داوطلبان قبل از نام نویسی باید این دفترچه را به صورت کامل مطالعه کنند. در این دفترچه تمامی ضوابط و شرایط به صورت کامل شرح داده شده است و در قسمت های دیگر آن نحوه ثبت‌نام قرارد داده شده است.

زمان ثبت نام کنکور بهمن ماه نوبت اول 1402

باتوجه به اطلاعیه های سازمان سنجش اولین دوره ثبت‌نام آزمون سراسری در آبان ماه خواهد بود. داوطلبان در این بازه زمانی با مراجعه به سایت سازمان سنجش می توانند نام نویسی خود را انجام دهند. 

به دنبال تصویب برگزاری آزمون برای دو بار در سال، مقرر شده است که زمان ثبت نام نوبت اول کنکور سراسری 1402 از تاریخ 8 الی 14 آبان ماه 1401 انجام شود.

زمان ثبت نام کنکور تیر ماه نوبت دوم ۱۴۰۲

متقاضیانی که تمایل دارند در نوبت دوم آزمون سراسری 1402 ثبت نام کنند، باید در تاریخ 15 الی 21 فروردین 1402 به سایت سنجش مراجعه کنند و نسبت به تکمیل مراحل نام نویسی خود اقدام کنند.

در صورت ایجاد هر گونه تغییر در تاریخ های اعلام شده جهت زمان ثبت نام کنکور سراسری 1402 در این قسمت از مقاله اطلاع رسانی خواهیم کرد. داوطلبان گرامی توصیه می شود حتما پیش از اقدام به نام ننویسی در زمان ثبت نام کنکور سراسری حتما مقاله راهنما کامل زیر را مطالعه نمایید. 

 

بخوانید: راهنما جامع ثبت نام آزمون سراسری

 

تمدید مهلت نام نویسی

برخی از متقاضیان که علاقه مند به ثبت‌نام در آزمون سراسری می باشند، اما به دلیل عدم آگاهی از زمان دقیق نام نویسی از این مرحله جا مانده اند، می توانند در زمان‌هایی که سازمان سنجش به عنوان تمدید تمدید مهلت ثبت نام کنکور اعلام می نماید، در این مرحله ثبت‌نام خود را انجام دهند.

تاکنون تمدید زمان ثبت نام کنکور سراسری ۱۴۰۲ اعلام نشده است. به محض اعلام در این بخش از مقاله بروزرسانی خواهد شد.

داوطلبانی هم که در تاریخ اعلام شده جهت ثبت‌نام آزمون سراسری مراحل نام نویسی خود را انجام داده اند، می توانند در زمان تمدید مهلت ثبت‌نام این آزمون اطلاعات وارد شده خود را ویرایش کنند.

داوطلبان در این تاریخ تمدید مهلت می توانند نسبت به ثبت‌نام خود اقدام نمایند. داوطبانی نیز که در روزهای آغازین نام نویسی آزمون سراسری ۱۴۰۲را انجام داده اند در فرصت مجدد می توانند نسبت به ویرایش و تصحیح اطلاعات آزمون سراسری اقدام نمایند.

زمان ثبت نام با تاخیر کنکور ۱۴۰۲

آن دسته از داوطلبانی که به هر دلیلی موفق به نام نویسی در زمان ثبت نام کنکور 1402 نشده اند می توانند در زمان فرصت مجدد می توانند نام نویسی را تکمیل کرده و در کنکور سراسری شرکت کنند. 

تاکنون تاریخ ثبت نام با تاخیر آزمون سراسری 1402 اعلام نشده است. به محض اعلام در این بخش از مقاله بروزرسانی خواهد شد.

در مهلت فرصت مجدد، داوطلبانی که در زمان ثبت نام کنکور سراسری ۱۴۰۲ نام نویسی خود را تکمیل کرده اند چنانچه در اطلاعات ورودی خود اعم از عکس داوطلبی، معدل دیپلم و سوابق تحصیلی، مدارک هویتی یا اطلاعات دیگری که وارد کرده اند می توانند در این تاریخ نسبت به ویرایش اطلاعات نام نویسی خود اقدام کرده و این اطلاعات را تصحیح نمایند.

مراحل ثبت نام

همانطور که اشاره کردیم نام نویسی آزمون سراسری به صورت اینترنتی از طریق سایت سازمان سنجش آموزش کشور انجام می شود، متقاضیان می توانند در تاریخ نام نویسی این آزمون مطابق مراحل زیر اقدام کنند و در آزمون مراحل نام نویسی خود را تکمیل کنند.

1️⃣ مراجعه به سایت سازمان سنجش “ sanjesh.org ” در زمان ثبت نام کنکور

2️⃣ دانلود دفترچه راهنما نام نویسی کنکور سراسری 1402 و مطالعه دقیق مندرجات و بخش های مختلف آن

3️⃣ بررسی شرایط و ضوابط مندرج در دفترچه راهنمای ثبت‌نام کنکور سراسری و رفتن به مراحل بعدی در صورت واجد الشرایط بودن

4️⃣ آماده کردن مدارک و اطلاعات مورد نیاز

5️⃣ خرید کارت اعتباری با پرداخت هزینه ثبت نام 

6️⃣ تکمیل فرم اینترنتی ثبت نام و دریافت کد رهگیری

برای مشاهده راهنما کامل نحوه ثبت‌نام می توانید مقاله نحوه ثبت نام آزمون سراسری را مطالعه نمایید.

 

 

مشاوره زمان ثبت نام کنکور سراسری 1402

دسته ای از داوطلبان که در هیچ کدام از بازه های زمانی در نظر گرفته شده جهت ثبت‌نام کنکور سراسری موفق به ثبت‌نام کنکور سراسری نشده اند. می توانند با پرداخت هزینه و سپس خرید کارت اعتباری از طریق سایت سازمان سنجش و سیستم پاسخگویی سازمان سنجش، درخواست ثبت‌نام در این آزمون را داشته باشند. برای اطلاع از زمان ثبت نام کنکور سراسری ۱۴۰۲ می توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی تلفنی دانتل نیز تماس بگیرید و پاسخ سوالات خود را دریافت نمایید.

 

برای دریافت مشاوره در زمینه آزمون سراسری 1402 می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 46291403-021 تماس بگیرید.

 

آخرین اخبار آزمون

21 مرداد 1401: با توجه به تغییرات اعمال شده کنکور سراسری آزمون ۲ با در سال برگزار خواهد شد و داوطلبان در هر دو نوبت می توانند در آزمون شرکت کنند. در متن مقاله زمان ثبت نام کنکور و تاریخ برگزاری آزمون را اعلام کرده ایم.

 

سوالات متداول

تاریخ ثبت نام آزمون سراسری ۱۴۰۲ چه تاریخی می باشد؟

کنکور سراسری 1402 در دو نوبت برگزار می گردد که جزئیات مرتبط با آن را در متن مقاله فوق آورده ایم.

آیا مهلت ثبت‌نام آزمون سراسری تمدید نیز می شود؟

بله، هر ساله پس از اتمام مهلت نام نویسی آزمون، سازمان سنجش در یک بازه زمانی مجزا در اسفند ماه نیز مهلت ثبت‌نام را تمدید نیز می نماید.

نحوه ثبت‌نام آزمون سراسری به چه صورت می باشد؟

در متن مقاله فوق به نحوه ثبت‌نام اشاره کرده ایم.

منبع: زمان ثبت نام کنکور سراسری

مشاوره تحصیلی دانتل...
ما را در سایت مشاوره تحصیلی دانتل دنبال می کنید

برچسب : زمان ثبت نام کنکور سراسری ۱۴۰۲, نویسنده : دانتل duntelco بازدید : 110 تاريخ : جمعه 28 مرداد 1401 ساعت: 10:37

ثبت نام کنکور ۱۴۰۱ – ۱۴۰۲ همانند سال های گذشته از طریق سایت سازمان سنجش آموزش کشور و به صورت اینترنتی انجام می شود. علاقه مندان به شرکت در کنکور سراسری 1402 لازم است که پیش از تکمیل مراحل نام نویسی خود در سایت سازمان سنجش آموزش کشور، ابتدا دفترچه راهنما را به طور کامل مطالعه کنند تا از جزئیات این آزمون مطلع گردند و سپس برای تکمیل مراحل نام نویسی خود اقدام نمایند. در پی تغییراتی که در کنکور سراسری ایجاد شده است، ثبت نام نوبت اول بهمن ماه در آبان ماه سال 1401 و نوبت دوم تیر ماه 1402 در فروردین ماه خواهد بود. برای مطالعه راهنما کامل ثبت نام کنکور 1401 – 1402 تا انتهای این مقاله همراه ما باشید.

منبع: ثبت نام کنکور

ثبت نام کنکور سراسری ۱۴۰۱ – ۱۴۰۲

کنکور سراسری برای ورود به رشته های با آزمون دوره های مختلف دانشگاه های سراسری شامل دوره روزانه، نوبت دوم، غیر انتفاعی، پیام نور، پردیس خودگردان و همینطور دانشگاه آزاد اسلامی برگزار می شود. از آنجایی که تحصیل در رشته های با آزمون، فقط از طریق کنکور سراسری امکان پذیر است، علاقه مندان باید در تاریخ های اعلام شده، نسبت به ثبت نام کنکور سراسری ۱۴۰۱ – ۱۴۰۲ اقدام نمایند. 

طی سال های گذشته که در طول یکسال، فقط یک کنکور سراسری برگزار می شد، تمامی متقاضیان باید در بهمن ماه مراحل نام نویسی خود را تکمیل می کردند. اما با تغییراتی که در این آزمون ایجاد شده است، شاهد برگزاری کنکور سراسری برای دو بار در سال هستیم که متقاضیان برای ثبت نام کنکور در نوبت اول این آزمون باید در آبان ماه و برای ثبت نام در نوبت دوم آن در فروردین ماه به سایت سازمان سنجش به نشانی اینترنتی sanjesh.org مراجعه کنند.

توصیه می شود که داوطلبان پیش از تکمیل مراحل نام نویسی خود در کنکور سراسری، ابتدا دفترچه راهنما ثبت نام کنکور سراسری ۱۴۰۲ را مطالعه کنند تا اینگونه از شرایط و مدارک لازم برای شرکت در این رقابت مطلع شوند. از سویی دیگر به دلیل تغییراتی که در روند ثبت نام و برگزاری کنکور سراسری ایجاد شده است، با مطالعه دفترچه راهنما پاسخ تمامی سوالات خود را دریافت نمایند.

تغییرات نحوه برگزاری کنکور سراسری 1401 – 1402

بر اساس اخباری که از سوی سایت سازمان سنجش منتشر شده است، ثبت نام کنکور سراسری 1402 با تغییرات بسیاری برگزار خواهد شد. در ادامه به مهم ترین تغییراتی که در روند برگزاری کنکور اعمال خواهد شد، اشاره کرده ایم:

✅✅ کنکور سراسری از سال 1402 دوبار در سال برگزار می شود و متقاضیان می توانند در هر نوبت شرکت کنند تا رتبه بهتر برای انتخاب رشته آن ها لحاظ شود. در واقع اگر متقاضیان با شرکت در نوبت اول کنکور سراسری، موفق به کسب رتبه و تراز مناسب نشوند، نیازی نیست برای امتحان شانس خود تا سال بعد صبر کنند و می توانند در نوبت دوم کنکور سراسری همان سال شرکت نمایند. 

مشاوره تحصیلی دانتل...

ما را در سایت مشاوره تحصیلی دانتل دنبال می کنید

برچسب : ثبت نام کنکور سراسری ۱۴۰۱ – ۱۴۰۲, نویسنده : دانتل duntelco بازدید : 110 تاريخ : جمعه 28 مرداد 1401 ساعت: 10:27

ثبت نام رشته های دانشگاه غیرانتفاعی شفق ساری هر ساله در دو نوبت مهر و بهمن انجام میگیرد. دانشگاه های غیر انتفاعی بخش عمده ای از رشته های تحصیلی خود را به صورت بدون کنکور ارائه می دهد و این فرصت را برای علاقه مندان فراهم می سازد که بر اساس سوابق تحصیلی وارد رشته و دانشگاه مورد علاقه خود شوند. با توجه به اینکه بیشتر متقاضیان از زمان ، نحوه ، مدارک و شرایط ثبت نام رشته های بدون کنکور دانشگاه غیرانتفاعی شفق اطلاعی ندارند، در ادامه راهنمای کاملی در این خصوص ارایه خواهیم داد.

منبع: ثبت نام رشته های دانشگاه غیرانتفاعی شفق ساری

ثبت نام رشته های دانشگاه غیرانتفاعی شفق ساری

دانشگاه‌های غیر انتفاعی در مقاطع کاردانی پیوسته و ناپیوسته و کارشناسی پیوسته و ناپیوسته اقدام به پذیرش دانشجو می کنند. داوطلبان در زمان ثبت نام رشته های دانشگاه غیرانتفاعی شفق ساری می توانند با مراجعه به سایت سازمان سنجش می توانند نام نویسی کنند. 

بخوانید: راهنمای کامل ثبت نام دانشگاه غیرانتفاعی

زمان ثبت نام رشته های دانشگاه غیرانتفاعی شفق

تمام دانشگاه های سراسری از جمله دانشگاه غیرانتفاعی برای پذیرش دانشجوی بدون کنکور دوبار در سال اقدام می کنند یعنی داوطلبان برای قبولی در دانشگاه غیرانتفاعی دو بار در سال فرصت ثبت نام دارند. در ادامه به بررسی زمان ثبت نام رشته های دانشگاه غیرانتفاعی ساری در هر کدام از نیمسال ها می پردازیم.

زمان ثبت نام نیمسال اول مهر

ثبت نام رشته های بدون کنکور دانشگاه غیرانتفاعی شفق برای نیمسال اول تحصیلی از اوایل مرداد ماه هر سال آغاز می شود و معمولا تا اواخر شهریورماه نیز ثبت نام ادامه دارد. داوطلبان در این بازه زمانی به مراجعه به سایت سازمان سنجش می توانند نام نویسی خود را انجام دهند. 

تاکنون زمان ثبت نام دانشگاه غیرانتفاعی نیمسال اول مهر ماه اعلام نشده است. به محض اعلام در این مقاله بروزرسانی خواهد شد.

زمان ثبت نام نیمسال دوم بهمن

داوطلبانی که از ثبت‌نام ورودی مهرماه جامانده اند و یا مدارک تحصیلی شان کامل نبوده است، می توانند برای پذیرش در ترم بهمن ماه دانشگاه غیرانتفاعی اقدام کنند. زمان ثبت نام دانشگاه غیرانتفاعی شفق ساری برای ورودی بهمن ماه، معمولا به مدت هفته بوده و از اوایل دی ماه شروع می شود.

تاکنون زمان ثبت نام دانشگاه غیرانتفاعی نیمسال دوم بهمن ماه اعلام نشده است. به محض اعلام در این مقاله بروزرسانی خواهد شد.

شرایط ثبت نام رشته های دانشگاه غیرانتفاعی شفق

با وجود اینکه پذیرش در دانشگاه غیرانتفاعی به صورت بدون آزمون و بر اساس سوابق تحصیلی انجام می‌گیرد اما داوطلبان باید از شرایطی برخوردار باشند که یکی از شرایط ثبت نام رشته های دانشگاه غیرانتفاعی شفق ساری دارا بودن مدرک فارغ التحصیلی لازم است.

مدارک تحصیلی لازم برای ثبت نام رشته های دانشگاه غیر انتفاعی :

❌ مدرک دیپلم نظام جدید 6-3-3

❌ مدرک دیپلم نظام سالی-واحدی یا ترمی-واحدی + مدرک پیش دانشگاهی یا کاردانی

❌ مدرک دیپلم چهار ساله نظام قدیم

❌ مدرک کاردانی پیوسته یا کاردانی ناپیوسته

علاوه بر مدارک تحصیلی فوق که داوطلبان لازم است یکی از آنها را داشته باشند، سایر شرایط دانشگاه غیرانتفاعی به شرح زیر هستند: 

✅ داوطلبان مجازند در رشته‌ای مغایر با رشته مدرک فارغ التحصیلی خود ثبت نام نمایند. مثلا با مدرک دیپلم تجربی می توان وارد رشته روانشناسی شد.

✅ داوطلبان در زمان ثبت نام رشته های دانشگاه غیرانتفاعی شفق ساری باید انتخاب رشته خود را نیز با تکمیل فرم انتخاب رشته انجام دهند و هر داوطلب مجاز به انتخاب حداکثر 100 کد رشته محل می باشد.

✅ تحصیل در دانشگاه غیرانتفاعی با پرداخت شهریه همراه است بنابراین باید توانمندی مالی لازم برای پرداخت شهریه دانشگاه داشته باشید. برای اطلاع از شهریه دانشگاه غیرانتفاعی کلیک کنید.

✅ با توجه به اینکه ثبت نام بدون آزمون دانشگاه غیر انتفاعی به صورت همزمان با ثبت نام بدون آزمون سایر دانشگاه های سراسری انجام می گیرد، شما می توانید برای تکمیل فرم انتخاب رشته از رشته های سایر دانشگاه نیز انتخاب کنید.

✅ دانشجویان دانشگاه روزانه برای ثبت نام بدون کنکور دانشگاه غیرانتفاعی ابتدا باید از دانشگاه خود انصراف دهند.

✅ دانشجویان دانشگاه های غیر روزانه در صورت تمایل به ثبت نام بدون کنکور غیرانتفاعی شفق ساری می توانند بدون انصراف از دانشگاه محل تحصیل خود، ثبت نام کنند و پس از پذیرش در رشته و دانشگاه جدید، از دانشگاه قبلی انصراف دهند.

دفترچه ثبت نام دانشگاه غیرانتفاعی شفق

ضوابط و شرایط نام نویسی به همراه لیست رشته های دانشگاه غیرانتفاعی شفق در دفترچه راهنما که توسط سازمان سنجش منتشر می شود، قرار دارد. توصیه می شود قبل از اقدام به ثبت‌نام برای کسب اطلاعات کافی و همچنین استخراج کد رشته محل های مورد علاقه خود، دفترچه را دانلود و مطالعه نمایید.

دفترچه ثبت نام رشته های غیرانتفاعی برای نیمسال های تحصیلی مهرماه و بهمن ماه به صورت مجزا تهیه شده و در اختیار داوطلبان قرار می‌گیرد. دفترچه راهنما را می توانید از طریق لینک زیر دانلود نمایید.

رشته های دانشگاه غیرانتفاعی شفق ساری

رشته های دانشگاه غیرانتفاعی شفق ساری در دو مقطع کاردانی و کارشناسی ارائه می شوند و داوطلبان می توانند در رشته مورد علاقه خود ثبت نام نمایند.
این رشته ها از تمام گروه های انسانی، تجربی، ریاضی، هنر و زبان ارائه می شوند که به شرح زیر هستند :

  • مهندسی عمران
  • مهندسی کامپیوتر
  • مهندسی معماری
  • حسابداری
  • علوم تربيتي
  • علوم ورزشی
  • فقه و حقوق اسلامی
  • مدیریت مالی
  • کاردانی حسابداری
  • كارداني علوم ورزشی
  • كارداني مديريت بازرگانی
  • ارتباط تصویری

راهنما ثبت نام رشته های دانشگاه غیرانتفاعی شفق ساری

نام نویسی دانشگاه غیر انتفاعی به صورت اینترنتی و از طریق سایت سنجش انجام می گیرد. متقاضیان باید از نحوه ثبت نام دانشگاه غیرانتفاعی اطلاع داشته باشند که در این بخش توضیح خواهیم داد.

✅ مراجعه به سایت ثبت نام دانشگاه غیرانتفاعی sanjesh.org

✅ دانلود دفترچه راهنما و مطالعه کامل آن و استخراج کدرشته محل ها

✅ خرید کارت اعتباری و پرداخت هزینه ثبت نام

✅ تکمیل فرم ثبت نام و درج کدرشته محل ها

✅ دریافت شماره پرونده و کد رهگیری

مدارک لازم برای ثبت نام دانشگاه غیرانتفاعی 

داوطلبان برای نام نویسی اینترنتی دانشگاه غیر انتفاعی در سایت سازمان سنجش باید مدارک ثبت نام دانشگاه غیرانتفاعی شفق ساری را ارائه دهند، همچنین در زمان ثبت نام حضوری نیز باید مدارک لازم را به همراه داشته باشند که به شرح زیر می باشند : 

اطلاعات فردی و شناسنامه اینام و نام خانوادگی
کد ملی
شماره شناسنامه و تاریخ صدور شناسنامه
تاریخ تولد و محل تولد
سری و سریال شناسنامه
تلفن ثابت و تلفن همراه
ملیت داوطلب و کد رهگیری مختص اتباع غیر ایرانی 
عکس 4*3 جدید که در سال جدید گرفته شده باشد
عنوان آخرین مدرک تحصیلی
اطلاعات سوابق تحصیلیتاریخ فارغ التحصیلی
معدل آخرین مدرک تحصیلی
مقطع آخرین مدرک تحصیلی

مدارک لازم برای ثبت نام حضوری

مشاوره تحصیلی دانتل...

ما را در سایت مشاوره تحصیلی دانتل دنبال می کنید

برچسب : ثبت نام رشته های دانشگاه غیرانتفاعی شفق ساری, نویسنده : دانتل duntelco بازدید : 105 تاريخ : پنجشنبه 27 مرداد 1401 ساعت: 12:10

ثبت نام رشته های دانشگاه غیرانتفاعی صالحان قائمشهر هر ساله در دو نوبت مهر و بهمن انجام میگیرد. دانشگاه های غیر انتفاعی بخش عمده ای از رشته های تحصیلی خود را به صورت بدون کنکور ارائه می دهد و این فرصت را برای علاقه مندان فراهم می سازد که بر اساس سوابق تحصیلی وارد رشته و دانشگاه مورد علاقه خود شوند. با توجه به اینکه بیشتر متقاضیان از زمان ، نحوه ، مدارک و شرایط ثبت نام رشته های بدون کنکور دانشگاه غیرانتفاعی صالحان اطلاعی ندارند، در ادامه راهنمای کاملی در این خصوص ارایه خواهیم داد.

منبع: ثبت نام رشته های دانشگاه غیرانتفاعی صالحان قائمشهر

ثبت نام رشته های دانشگاه غیرانتفاعی صالحان قائمشهر

دانشگاه‌های غیر انتفاعی در مقاطع کاردانی پیوسته و ناپیوسته و کارشناسی پیوسته و ناپیوسته اقدام به پذیرش دانشجو می کنند. داوطلبان در زمان ثبت نام رشته های دانشگاه غیرانتفاعی صالحان قائمشهر می توانند با مراجعه به سایت سازمان سنجش می توانند نام نویسی کنند. 

بخوانید: راهنمای کامل ثبت نام دانشگاه غیرانتفاعی

زمان ثبت نام رشته های دانشگاه غیرانتفاعی صالحان

تمام دانشگاه های سراسری از جمله دانشگاه غیرانتفاعی برای پذیرش دانشجوی بدون کنکور دوبار در سال اقدام می کنند یعنی داوطلبان برای قبولی در دانشگاه غیرانتفاعی دو بار در سال فرصت ثبت نام دارند. در ادامه به بررسی زمان ثبت نام رشته های دانشگاه غیرانتفاعی ساری در هر کدام از نیمسال ها می پردازیم.

زمان ثبت نام نیمسال اول مهر

ثبت نام رشته های بدون کنکور دانشگاه غیرانتفاعی صالحان برای نیمسال اول تحصیلی از اوایل مرداد ماه هر سال آغاز می شود و معمولا تا اواخر شهریورماه نیز ثبت نام ادامه دارد. داوطلبان در این بازه زمانی به مراجعه به سایت سازمان سنجش می توانند نام نویسی خود را انجام دهند. 

تاکنون زمان ثبت نام دانشگاه غیرانتفاعی نیمسال اول مهر ماه اعلام نشده است. به محض اعلام در این مقاله بروزرسانی خواهد شد.

زمان ثبت نام نیمسال دوم بهمن

داوطلبانی که از ثبت‌نام ورودی مهرماه جامانده اند و یا مدارک تحصیلی شان کامل نبوده است، می توانند برای پذیرش در ترم بهمن ماه دانشگاه غیرانتفاعی اقدام کنند. زمان ثبت نام دانشگاه غیرانتفاعی صالحان قائمشهر برای ورودی بهمن ماه، معمولا به مدت هفته بوده و از اوایل دی ماه شروع می شود.

تاکنون زمان ثبت نام دانشگاه غیرانتفاعی نیمسال دوم بهمن ماه اعلام نشده است. به محض اعلام در این مقاله بروزرسانی خواهد شد.

شرایط ثبت نام رشته های دانشگاه غیرانتفاعی صالحان

با وجود اینکه پذیرش در دانشگاه غیرانتفاعی به صورت بدون آزمون و بر اساس سوابق تحصیلی انجام می‌گیرد اما داوطلبان باید از شرایطی برخوردار باشند که یکی از شرایط ثبت نام رشته های دانشگاه غیرانتفاعی صالحان قائمشهر دارا بودن مدرک فارغ التحصیلی لازم است.

مدارک تحصیلی لازم برای ثبت نام رشته های دانشگاه غیر انتفاعی :

❌ مدرک دیپلم نظام جدید 6-3-3

❌ مدرک دیپلم نظام سالی-واحدی یا ترمی-واحدی + مدرک پیش دانشگاهی یا کاردانی

❌ مدرک دیپلم چهار ساله نظام قدیم

❌ مدرک کاردانی پیوسته یا کاردانی ناپیوسته

علاوه بر مدارک تحصیلی فوق که داوطلبان لازم است یکی از آنها را داشته باشند، سایر شرایط دانشگاه غیرانتفاعی به شرح زیر هستند: 

✅ داوطلبان مجازند در رشته‌ای مغایر با رشته مدرک فارغ التحصیلی خود ثبت نام نمایند. مثلا با مدرک دیپلم تجربی می توان وارد رشته روانشناسی شد.

✅ داوطلبان در زمان ثبت نام رشته های دانشگاه غیرانتفاعی صالحان قائمشهر باید انتخاب رشته خود را نیز با تکمیل فرم انتخاب رشته انجام دهند و هر داوطلب مجاز به انتخاب حداکثر 100 کد رشته محل می باشد.

✅ تحصیل در دانشگاه غیرانتفاعی با پرداخت شهریه همراه است بنابراین باید توانمندی مالی لازم برای پرداخت شهریه دانشگاه داشته باشید. برای اطلاع از شهریه دانشگاه غیرانتفاعی کلیک کنید.

✅ با توجه به اینکه ثبت نام بدون آزمون دانشگاه غیر انتفاعی به صورت همزمان با ثبت نام بدون آزمون سایر دانشگاه های سراسری انجام می گیرد، شما می توانید برای تکمیل فرم انتخاب رشته از رشته های سایر دانشگاه نیز انتخاب کنید.

✅ دانشجویان دانشگاه روزانه برای ثبت نام بدون کنکور دانشگاه غیرانتفاعی ابتدا باید از دانشگاه خود انصراف دهند.

✅ دانشجویان دانشگاه های غیر روزانه در صورت تمایل به ثبت نام بدون کنکور غیرانتفاعی صالحان قائمشهر می توانند بدون انصراف از دانشگاه محل تحصیل خود، ثبت نام کنند و پس از پذیرش در رشته و دانشگاه جدید، از دانشگاه قبلی انصراف دهند.

دفترچه ثبت نام دانشگاه غیرانتفاعی صالحان

ضوابط و شرایط نام نویسی به همراه لیست رشته های دانشگاه غیرانتفاعی صالحان در دفترچه راهنما که توسط سازمان سنجش منتشر می شود، قرار دارد. توصیه می شود قبل از اقدام به ثبت‌نام برای کسب اطلاعات کافی و همچنین استخراج کد رشته محل های مورد علاقه خود، دفترچه را دانلود و مطالعه نمایید.

دفترچه ثبت نام رشته های غیرانتفاعی برای نیمسال های تحصیلی مهرماه و بهمن ماه به صورت مجزا تهیه شده و در اختیار داوطلبان قرار می‌گیرد. دفترچه راهنما را می توانید از طریق لینک زیر دانلود نمایید.

رشته های دانشگاه غیرانتفاعی صالحان قائمشهر

رشته های دانشگاه غیرانتفاعی صالحان قائمشهر در دو مقطع کاردانی و کارشناسی ارائه می شوند و داوطلبان می توانند در رشته مورد علاقه خود ثبت نام نمایند.
این رشته ها از تمام گروه های انسانی، تجربی، ریاضی، هنر و زبان ارائه می شوند که به شرح زیر هستند :

  • مهندسی برق
  • مهندسی عمران
  • مهندسی کامپیوتر
  • مهندسی معماری
  • کاردانی ارتباطات و فناوری اطلاعات
  • کاردانی فنی عمران
  • کاردانی معماری
  • علوم دامي
  • مهندسي فضاي سبز
  • طراحي صنعتي

راهنما ثبت نام رشته های دانشگاه غیرانتفاعی صالحان قائمشهر

نام نویسی دانشگاه غیر انتفاعی به صورت اینترنتی و از طریق سایت سنجش انجام می گیرد. متقاضیان باید از نحوه ثبت نام دانشگاه غیرانتفاعی اطلاع داشته باشند که در این بخش توضیح خواهیم داد.

✅ مراجعه به سایت ثبت نام دانشگاه غیرانتفاعی sanjesh.org

✅ دانلود دفترچه راهنما و مطالعه کامل آن و استخراج کدرشته محل ها

✅ خرید کارت اعتباری و پرداخت هزینه ثبت نام

✅ تکمیل فرم ثبت نام و درج کدرشته محل ها

✅ دریافت شماره پرونده و کد رهگیری

مدارک لازم برای ثبت نام دانشگاه غیرانتفاعی 

داوطلبان برای نام نویسی اینترنتی دانشگاه غیر انتفاعی در سایت سازمان سنجش باید مدارک ثبت نام دانشگاه غیرانتفاعی صالحان قائمشهر را ارائه دهند، همچنین در زمان ثبت نام حضوری نیز باید مدارک لازم را به همراه داشته باشند که به شرح زیر می باشند : 

اطلاعات فردی و شناسنامه اینام و نام خانوادگی
کد ملی
شماره شناسنامه و تاریخ صدور شناسنامه
تاریخ تولد و محل تولد
سری و سریال شناسنامه
تلفن ثابت و تلفن همراه
ملیت داوطلب و کد رهگیری مختص اتباع غیر ایرانی 
عکس 4*3 جدید که در سال جدید گرفته شده باشد
عنوان آخرین مدرک تحصیلی
اطلاعات سوابق تحصیلیتاریخ فارغ التحصیلی
معدل آخرین مدرک تحصیلی
مقطع آخرین مدرک تحصیلی

مدارک لازم برای ثبت نام حضوری

مشاوره تحصیلی دانتل...

ما را در سایت مشاوره تحصیلی دانتل دنبال می کنید

برچسب : ثبت نام رشته های دانشگاه غیرانتفاعی صالحان قائمشهر, نویسنده : دانتل duntelco بازدید : 109 تاريخ : پنجشنبه 27 مرداد 1401 ساعت: 12:06

ثبت نام رشته های دانشگاه غیرانتفاعی صنعتی قائم قائمشهر هر ساله در دو نوبت مهر و بهمن انجام میگیرد. دانشگاه های غیر انتفاعی بخش عمده ای از رشته های تحصیلی خود را به صورت بدون کنکور ارائه می دهد و این فرصت را برای علاقه مندان فراهم می سازد که بر اساس سوابق تحصیلی وارد رشته و دانشگاه مورد علاقه خود شوند. با توجه به اینکه بیشتر متقاضیان از زمان ، نحوه ، مدارک و شرایط ثبت نام رشته های بدون کنکور دانشگاه غیرانتفاعی صنعتی قائم اطلاعی ندارند، در ادامه راهنمای کاملی در این خصوص ارایه خواهیم داد.

منبع: ثبت نام رشته های دانشگاه غیرانتفاعی صنعتی قائم قائمشهر

ثبت نام رشته های دانشگاه غیرانتفاعی صنعتی قائم قائمشهر

دانشگاه‌های غیر انتفاعی در مقاطع کاردانی پیوسته و ناپیوسته و کارشناسی پیوسته و ناپیوسته اقدام به پذیرش دانشجو می کنند. داوطلبان در زمان ثبت نام رشته های دانشگاه غیرانتفاعی صنعتی قائم قائمشهر می توانند با مراجعه به سایت سازمان سنجش می توانند نام نویسی کنند. 

بخوانید: راهنمای کامل ثبت نام دانشگاه غیرانتفاعی

زمان ثبت نام رشته های دانشگاه غیرانتفاعی صنعتی قائم 

تمام دانشگاه های سراسری از جمله دانشگاه غیرانتفاعی برای پذیرش دانشجوی بدون کنکور دوبار در سال اقدام می کنند یعنی داوطلبان برای قبولی در دانشگاه غیرانتفاعی دو بار در سال فرصت ثبت نام دارند. در ادامه به بررسی زمان ثبت نام رشته های دانشگاه غیرانتفاعی ساری در هر کدام از نیمسال ها می پردازیم.

زمان ثبت نام نیمسال اول مهر

ثبت نام رشته های بدون کنکور دانشگاه غیرانتفاعی صنعتی قائم برای نیمسال اول تحصیلی از اوایل مرداد ماه هر سال آغاز می شود و معمولا تا اواخر شهریورماه نیز ثبت نام ادامه دارد. داوطلبان در این بازه زمانی به مراجعه به سایت سازمان سنجش می توانند نام نویسی خود را انجام دهند. 

تاکنون زمان ثبت نام دانشگاه غیرانتفاعی نیمسال اول مهر ماه اعلام نشده است. به محض اعلام در این مقاله بروزرسانی خواهد شد.

زمان ثبت نام نیمسال دوم بهمن

داوطلبانی که از ثبت‌نام ورودی مهرماه جامانده اند و یا مدارک تحصیلی شان کامل نبوده است، می توانند برای پذیرش در ترم بهمن ماه دانشگاه غیرانتفاعی اقدام کنند. زمان ثبت نام دانشگاه غیرانتفاعی صنعتی قائم قائمشهر برای ورودی بهمن ماه، معمولا به مدت هفته بوده و از اوایل دی ماه شروع می شود.

تاکنون زمان ثبت نام دانشگاه غیرانتفاعی نیمسال دوم بهمن ماه اعلام نشده است. به محض اعلام در این مقاله بروزرسانی خواهد شد.

شرایط ثبت نام رشته های دانشگاه غیرانتفاعی صنعتی قائم 

با وجود اینکه پذیرش در دانشگاه غیرانتفاعی به صورت بدون آزمون و بر اساس سوابق تحصیلی انجام می‌گیرد اما داوطلبان باید از شرایطی برخوردار باشند که یکی از شرایط ثبت نام رشته های دانشگاه غیرانتفاعی صنعتی قائم قائمشهر دارا بودن مدرک فارغ التحصیلی لازم است.

مدارک تحصیلی لازم برای ثبت نام رشته های دانشگاه غیر انتفاعی :

❌ مدرک دیپلم نظام جدید 6-3-3

❌ مدرک دیپلم نظام سالی-واحدی یا ترمی-واحدی + مدرک پیش دانشگاهی یا کاردانی

❌ مدرک دیپلم چهار ساله نظام قدیم

❌ مدرک کاردانی پیوسته یا کاردانی ناپیوسته

علاوه بر مدارک تحصیلی فوق که داوطلبان لازم است یکی از آنها را داشته باشند، سایر شرایط دانشگاه غیرانتفاعی به شرح زیر هستند: 

✅ داوطلبان مجازند در رشته‌ای مغایر با رشته مدرک فارغ التحصیلی خود ثبت نام نمایند. مثلا با مدرک دیپلم تجربی می توان وارد رشته روانشناسی شد.

✅ داوطلبان در زمان ثبت نام رشته های دانشگاه غیرانتفاعی صنعتی قائم قائمشهر باید انتخاب رشته خود را نیز با تکمیل فرم انتخاب رشته انجام دهند و هر داوطلب مجاز به انتخاب حداکثر 100 کد رشته محل می باشد.

✅ تحصیل در دانشگاه غیرانتفاعی با پرداخت شهریه همراه است بنابراین باید توانمندی مالی لازم برای پرداخت شهریه دانشگاه داشته باشید. برای اطلاع از شهریه دانشگاه غیرانتفاعی کلیک کنید.

✅ با توجه به اینکه ثبت نام بدون آزمون دانشگاه غیر انتفاعی به صورت همزمان با ثبت نام بدون آزمون سایر دانشگاه های سراسری انجام می گیرد، شما می توانید برای تکمیل فرم انتخاب رشته از رشته های سایر دانشگاه نیز انتخاب کنید.

✅ دانشجویان دانشگاه روزانه برای ثبت نام بدون کنکور دانشگاه غیرانتفاعی ابتدا باید از دانشگاه خود انصراف دهند.

✅ دانشجویان دانشگاه های غیر روزانه در صورت تمایل به ثبت نام بدون کنکور غیرانتفاعی صنعتی قائم قائمشهر می توانند بدون انصراف از دانشگاه محل تحصیل خود، ثبت نام کنند و پس از پذیرش در رشته و دانشگاه جدید، از دانشگاه قبلی انصراف دهند.

دفترچه ثبت نام دانشگاه غیرانتفاعی صنعتی قائم 

ضوابط و شرایط نام نویسی به همراه لیست رشته های دانشگاه غیرانتفاعی صنعتی قائم در دفترچه راهنما که توسط سازمان سنجش منتشر می شود، قرار دارد. توصیه می شود قبل از اقدام به ثبت‌نام برای کسب اطلاعات کافی و همچنین استخراج کد رشته محل های مورد علاقه خود، دفترچه را دانلود و مطالعه نمایید.

دفترچه ثبت نام رشته های غیرانتفاعی برای نیمسال های تحصیلی مهرماه و بهمن ماه به صورت مجزا تهیه شده و در اختیار داوطلبان قرار می‌گیرد. دفترچه راهنما را می توانید از طریق لینک زیر دانلود نمایید.

رشته های دانشگاه غیرانتفاعی صنعتی قائم قائمشهر

رشته های دانشگاه غیرانتفاعی صنعتی قائم قائمشهر در دو مقطع کاردانی و کارشناسی ارائه می شوند و داوطلبان می توانند در رشته مورد علاقه خود ثبت نام نمایند.
این رشته ها از تمام گروه های انسانی، تجربی، ریاضی، هنر و زبان ارائه می شوند که به شرح زیر هستند :

  • معماری داخلی
  • مهندسی برق
  • مهندسی پزشکی
  • مهندسی صنایع
  • مهندسی عمران
  • مهندسی کامپیوتر
  • مهندسی معماری
  • مهندسی مکانیک
  • کاردانی فنی الکترونیک
  • کاردانی ارتباطات و فناوری اطلاعات
  • کاردانی فنی عمران
  • کاردانی مخابرات
  • کاردانی معماری
  • زیست شناسی سلولی و مولکولی
  • میکروبیولوژی
  • حسابداری
  • حقوق
  • روانشناسی
  • علوم ورزشی
  • مدیریت بازرگانی
  • مدیریت دولتی
  • مدیریت صنعتی
  • مدیریت مالی
  • مشاوره 
  • کاردانی علوم قضایی
  • ارتباط تصویری
  • بازیگری
  • سینما
  • آموزش زبان انگلیسی

راهنما ثبت نام رشته های دانشگاه غیرانتفاعی صنعتی قائم قائمشهر

نام نویسی دانشگاه غیر انتفاعی به صورت اینترنتی و از طریق سایت سنجش انجام می گیرد. متقاضیان باید از نحوه ثبت نام دانشگاه غیرانتفاعی اطلاع داشته باشند که در این بخش توضیح خواهیم داد.

✅ مراجعه به سایت ثبت نام دانشگاه غیرانتفاعی sanjesh.org

✅ دانلود دفترچه راهنما و مطالعه کامل آن و استخراج کدرشته محل ها

✅ خرید کارت اعتباری و پرداخت هزینه ثبت نام

✅ تکمیل فرم ثبت نام و درج کدرشته محل ها

✅ دریافت شماره پرونده و کد رهگیری

مدارک لازم برای ثبت نام دانشگاه غیرانتفاعی 

داوطلبان برای نام نویسی اینترنتی دانشگاه غیر انتفاعی در سایت سازمان سنجش باید مدارک ثبت نام دانشگاه غیرانتفاعی صنعتی قائم قائمشهر را ارائه دهند، همچنین در زمان ثبت نام حضوری نیز باید مدارک لازم را به همراه داشته باشند که به شرح زیر می باشند : 

اطلاعات فردی و شناسنامه اینام و نام خانوادگی
کد ملی
شماره شناسنامه و تاریخ صدور شناسنامه
تاریخ تولد و محل تولد
سری و سریال شناسنامه
تلفن ثابت و تلفن همراه
ملیت داوطلب و کد رهگیری مختص اتباع غیر ایرانی 
عکس 4*3 جدید که در سال جدید گرفته شده باشد
عنوان آخرین مدرک تحصیلی
اطلاعات سوابق تحصیلیتاریخ فارغ التحصیلی
معدل آخرین مدرک تحصیلی
مقطع آخرین مدرک تحصیلی

مدارک لازم برای ثبت نام حضوری

مشاوره تحصیلی دانتل...

ما را در سایت مشاوره تحصیلی دانتل دنبال می کنید

برچسب : ثبت نام رشته های دانشگاه غیرانتفاعی صنعتی قائم قائمشهر, نویسنده : دانتل duntelco بازدید : 131 تاريخ : پنجشنبه 27 مرداد 1401 ساعت: 12:02